"Kto czyta książki, żyje podwójnie" Umberto Eco

sobota, 7 października 2017

WYWIAD Z KSIĄŻKOWY FRIK

Hejka!
Dzisiaj mam kolejny wywiad. Tym razem z Olą z kanału Książkowy Frik. Zapraszam was bardzo serdecznie!

Olę możecie znaleźć na Youtubie, ponieważ nagrywa wiele świetnych filmików książkowych, ale nie tylko, ponieważ są również challange , a nawet vlogi! Ksiązkowy frik na Youtubie 
Ola jest świetną i mega pozytywną osobą, a jej filmiki są po prostu przepełnione pozytywną energią.  


1. Jak zaczęła się twoja przygoda z czytaniem ? Kiedy i od jakiej książki ja zaczęłaś ?

Moja przygoda z czytaniem trwa odkąd sięgam pamięcią. W domu u rodziców leży gdzieś (ale dokładnie gdzie nie wiem nikt) książeczka o jelonku Bambi z podpisaną przez mojego tatę okładką: „Jest to pierwsza książka przeczytana przez Olę zupełnie samodzielnie” z datą i podpisami rodziców. Nie pamiętam dokładnie ile miałam lat ale doskonale pamiętam swoją radość i dumę. Uwielbiałam też baśnie Andersena, przede wszystkim Królową Śniegu. Od najmłodszych lat lubiłam również nie tylko czytać, ale i słuchać bajek nagranych na kasetach. Ta miłość miała swoje początki kiedy tata zabierał mnie ze sobą w długie delegacje, na stacjach benzynowych kupował różne kasety z bajkami i gorącą czekoladę – oboje do dziś tęsknie to wspominamy. 

2. Co cie skłoniło do nagrywania filmików na Youtubie ?
 
Hmm wcale nie tak łatwo odpowiedzieć mi na to pytanie. Wiem na pewno, że kiedy tylko odkryłam BookTube (a miało to miejsce około 1,5 roku przed założeniem własnego kanału) to wiedziałam, że ja też taki właśnie kanał założę. Ale dlaczego? Nie do końca wiem Wtedy jeszcze nie wiedziałam, że posiadanie takiego kanału wiąże się z poznawaniem wspaniałych ludzi więc nie był to mój powód (oczywiście teraz jest to niemalże na pierwszym miejscu ;)) Najprostsza odpowiedzieć to po prostu „kocham książki”.
 

3. Gdybys miała możliwość zamieszkania w jakimś książkowym świecie to jaki to świat by był ?
 

Po prostu nie mogę być tu oryginalna i nie mogę odpowiedzieć inaczej niż Hogwart. Ile razy marzyłam jak by to było móc uczęszczać do Hogwartu, być krukonką, uczyć się transmutacji oraz zielarstwa, a w weekendy zaglądać do Hogsmeade oraz na ulicę Pokątną. Po prostu bajka
Od jakich książek uciekasz , a po jakie najchętniej sięgasz ?
Jak wielokrotnie wspominałam na moim kanale bardzo nie lubię współczesnych powieści obyczajowych, nie mam za to problemów z takimi, których akcja toczy się w innej epoce. Najchętniej sięgam po fantastykę i kryminały.

 

4. Czego najbardziej nie lubisz w książkowych bohaterach?
 

Staram się przypomnieć sobie najmniej lubianego przez siebie bohatera literackiego i napisać co mnie w nim wkurza ale pamięć mnie zawodzi. Na pewno nie lubię, tak jak każdy, kiedy dany bohater jest najzwyczajniej na świecie nudny, ale to na szczęście naprawdę rzadko się zdarza. Lubię za to bohaterów, których wiele osób nie może znieść, takich jak na przykład Dolores Umbridge .
 

5. Jakiej cechy najbardziej nie lubisz u pisarzy?
 

Może nie tyle jest to cecha, a zachowanie… bardzo nie lubię podatności na manipulacje przez wydawnictwa oraz panującą modę, czasami jest to naprawdę widoczne w tekście. No i kogo nie wkurza sytuacja, gdy powstają bardzo podobne do siebie książki?:)
 

6. Czy twoim zdaniem czytelnictwo w Polsce jest naprawdę na aż tak niskim poziomie jak wszyscy twierdza?
 

Nie, wystarczy odwiedzić targi książki i przekonać się co tam się dzieje Przyznaje jednak, że czasem smuci mnie widok kilometrowych kolejek do autorów na czasie (gdzie długość kolejek nie odzwierciedla ambitności pióra), gdy w tym samym czasie naprawdę utalentowani pisarze cieszą się zaledwie garstką czytelników, z którymi mogą pogawędzić.
 

7. Czy chciałabyś kiedykolwiek wydać swoją własną książkę ? Jeśli tak to co byłoby jej tematem przewodnim?
 

Nie, nie chciałabym nic wydać. Moim marzeniem jest za to przetłumaczyć kiedyś książkę, która zapisze się w historii czytelnictwa Na razie jednak pozostają mi tłumaczenia różnych zgód na różne leczenia.
 

8. Czy oprócz czytania i vloga masz jakieś inne pasje?
 

Oj tak. Mam niestety więcej zainteresowań niż czasu, który mogłabym im poświęcić. Bardzo lubię robić zdjęcia oraz poddawać je różnej obróbce graficznej. Uwielbiam również kolorować, a oprócz tego mam przyjemność zawodowo zajmować się moją największą pasją czyli językiem angielskim.
 

9. Jaką supermoc chciałabyś posiadać ?
 

Chciałabym zatrzymać się w swoich najlepszych latach i trochę tak potrwać no i… peleryna niewidka byłaby świetną towarzyszką.
 

10. Opisz siebie w 5 słowach.
 

Ambitna, ciekawska, bardzo zakochana realistka.


Kogo Ola wybrała jako następną osobę do wywiadu? Dowiecie się w listopadzie. A tymczasem uciekam czytać. Buziaki ;*
I jeszcze raz serdecznie dziękuję Oli z kanału Książkowy Frik za poświęcony mi czas. ;*

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz