"Kto czyta książki, żyje podwójnie" Umberto Eco

sobota, 1 października 2016

TBR PAŹDZIERNIK

Hejka!
Mamy już październik, więc czas, na moje plany na ten miesiąc. Mam nadzieję, że październik będzie bardziej owocny w przeczytane książki niż ubiegłe miesiące.


Tytuł: "Odzyskane szczęście"
Autor: Abbi Glines
Wydawnictwo: Pascal
Liczba stron: 303
Kategoria: Romans
Opis:
"Rok temu byłem zagubiony. Moje życie było wielkim, popieprzonym bałaganem. Zatrzymałem się na stacji benzynowej i spotkałem tę przepiękną brunetkę, która nie potrafiła zatankować samochodu. Jakimś sposobem namówiłem ją, żeby poszła ze mną na kolację. Rozbawiła mnie i sprawiła, że napaliłem się jak diabli. Kiedy noc dobiegła końca i musiałem zostawić ją śpiącą w hotelowym łóżku, było mi ciężko. Nie chciałem tego. Ale moje życie było popieprzone, a ona miała jeździć po świecie w poszukiwaniu siebie."








Tytuł: "Infekcja"
Autor: Tess Gerritsen
Wydawnictwo: Albatros
Liczba stron: 408
Kategoria: Thriller
Opis:
Na ostry dyżur do szpitala w Springer w Bostonie zostaje przyjęty staruszek z objawami choroby Alzheimera. Wstępne badanie nie ujawnia żadnych dolegliwości neurologicznych. Podejrzewając udar mózgu, doktor Toby Harper nakazuje wykonanie tomografii komputerowej. W czasie, gdy reanimuje kolejnego pacjenta, jej podopieczny dosłownie rozpływa się w powietrzu.
Kilkanaście dni później do szpitala trafia mężczyzna z takimi samymi objawami, jak u nadal nie odnalezionego Harry'ego Slotkina. Obu wcześniej leczył doktor Carl Wallenberg. Pacjent umiera, a Toby, wbrew woli Wallenberga, aranżuje sekcję zwłok. Diagnoza nie pozostawia wątpliwości co do przyczyny śmierci: zarażenie chorobą szalonych krów.
Kilka innych tajemniczych zgonów, których wyjaśnieniem zajmuje się Toby, wskazuje coraz wyraźniej, że to nie epidemia, lecz rezultat czyjegoś świadomego działania. Tropy prowadzą do luksusowego domu opieki, w których Wallenberg i jego współpracownicy przeprowadzają eksperymenty medyczne na starcach, wszczepiając im hormony...

Tytuł: "Oddychaj mną"
Autor: Abbi Glines
Wydawnictwo: Pascal
Liczba stron: 352
Kategoria: Romans
Opis:
Miłość w świecie rocka!
Sadie zatrudnia się jako pomoc domowa w willi rockmana Jaxa na prywatnej wyspie. Nie jest jej w życiu łatwo. Pewnego dnia uświadamia sobie, jak niezwykła będzie jej codzienność u boku gwiazdy. Postanawia zawalczyć o siebie. Jax jednak wie, że miłość w świecie rocka nie ma szans na przetrwanie.
Co zrobić, gdy on nie może bez niej oddychać?










Tytuł: 'Dotyk Julii"
Autor: Tehereh Mafi
Wydawnictwo: Moondrive
Liczba storn: 330
Kategoria: Fantastyka
Opis:
„Nie możesz mnie dotknąć – szepczę.
Kłamię – oto, czego mu nie mówię.
Możesz mnie dotknąć – oto, czego nigdy nie powiem.
Proszę, dotknij mnie – oto, co chcę powiedzieć”.
Nikt nie wie, dlaczego dotyk Julii zabija.
Bezwzględni przywódcy Komitetu Odnowy chcą wykorzystać moc dziewczyny, aby zawładnąć światem. Julia jednak po raz pierwszy w życiu się buntuje. Zaczyna walczyć, bo u jej boku staje ktoś, kogo kocha
*Zostałam przeklęta*
Mam niezwykły dar
*Jestem potworem*
Mam nadludzką moc
*Mój dotyk zabija* 
Mój dotyk to moja siła
*Jestem narzędziem zniszczenia*
Będę walczyć o miłość
„Uzależniająca, pełna napięcia i niezwykle zmysłowa. Chciałabym tak pisać. Po prostu nie możesz się oderwać od lektury”. – Lauren Kate, autorka „Upadłych”.

No i jeszcze lektura:

Tytuł: "Mistrz i Małgorzata"
Autor: Michaił Bułhakow
Wydawnictwo: Znak'
Liczba stron: 410
Kategoria: Klasyka
Opis: 
"Mistrz i Małgorzata" to nie tylko najważniejsza powieść XX wieku, ale jedno z najbardziej tajemniczych dzieł światowej literatury, pełne zagadek, symboli, niedopowiedzeń.
Mogłoby się wydawać, że o arcydziele Bułhakowa powiedziano już wszystko. Po 50 latach od ukazania się książki Grzegorz Przebinda wraz z żoną Leokadią i synem Igorem udowadniają swym nowym tłumaczeniem, że to nieprawda. Odkrywają kolejne warstwy fascynującej historii, rozwiewają wątpliwości i polemizują z poprzednimi przekładami. Oferują nowy klucz do odczytania tej wielkiej księgi, przybliżając ją współczesnemu czytelnikowi. To prawdopodobnie pierwszy przypadek, gdy przypisy czyta się z równą fascynacją co tekst samej powieści.
Michaił Bułhakow – człowiek o wielu twarzach: lekarz frontowy, aktor, dziennikarz, ale przede wszystkim genialny pisarz. Nad swoim największym dziełem – Mistrzem i Małgorzatą – pracował przez 12 lat. Chociaż druku nie doczekał, to w chwili wydania powieści z dnia na dzień zyskał nieśmiertelność.


Mam nadzieję, że wystarczy mi czasu i chęci na przeczytanie wszystkich tych pozycji. Do następnego postu. Buziaki ;*

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz