"Kto czyta książki, żyje podwójnie" Umberto Eco

wtorek, 10 października 2017

BECCA FITZPATRICK M"NIEBEZPIECZNE KŁAMSTWA" RECENZJA

Hejka!
Nadrabianie zaległości z września idzie pełną parą, więc dzisiaj mam dla was kolejną recenzję książki, którą przeczytałam podczas wyjazdu do Francji. Zapraszam!

Tytuł: "Niebezpieczne kłamstwa"
Autor: Becca Futzpatrick
Wydawnictwo: Otwarte
Liczba stron: 424
Kategoria: Literatura młodzieżowa
Opis:
Stella to nie jest moje prawdziwe imię.
Thunder Basin w Nebrasce nie jest moim prawdziwym domem.
Po tym jak byłam świadkiem groźnego przestępstwa, zostałam objęta programem ochrony świadków i wysłana do spokojnego miasteczka na końcu świata. Moje życie rozpadło się na milion kawałków. Nie potrafię się tu odnaleźć. Miałam rozpocząć ostatni rok liceum. Miałam być z chłopakiem, którego kocham, ale zostaliśmy rozdzieleni. Teraz w moim życiu pojawił się ktoś inny – czy mogę mu zaufać? Coraz trudniej jest mi ukrywać uczucia. Coraz trudniej jest też kłamać…
Im bardziej czuję się bezpieczna, tym większe grozi mi niebezpieczeństwo. 



"Przez całe życie próbujemy uciekać przed własną przeszłością, ale nie zdajemy sobie sprawy, że jesteśmy z nią nierozerwalnie związani i nigdy nie zdołamy się od niej uwolnić."


Po tę książkę sięgnęłam, ponieważ chciałam przeczytać wszystkie książki tej autorki, a "Niebezpieczne kłamstwa" to ostatnia książka Beccy Fitzpatrick, której jeszcze nie czytałam (to znaczy przeczytałam ją we wrześniu). Jest to zupełnie coś innego, bo seria "Szeptem" składająca się z 4 części jest fantastyką, "Black ice" thrillerem, a "Niebezpieczne kłamstwa" młodzieżówką. Ja rzadko sięgam po literaturę młodzieżową, raczej wolę kryminały i romanse, ale przyznam szczerze, że ta książka bardzo mi się spodobała.

Czytając początek tej książki miałam deja vu, kojarzyłam, że gdzieś już coś takiego czytałam, ale nie wiedziałam co. Okazało się, że już kiedyś czytałam początek tej książki, ale ze względu na naukę musiałam ją odłożyć. Fabuła tej książki bardzo mi się spodobała. Nie spodziewałam się niektórych wydarzeń i zwrotów akcji.

Bohaterowie byli świetnie wykreowani. Bardzo polubiłam główną bohaterkę i Cheta, chłopaka, którego poznaje Stella. Nie spodobało mi się to, że wątek jednego z bohaterów, który był istotny w tej książce został zapomniany i niewyjaśniony. Mimo tego, że nie pałałam sympatią do tego bohatera to jednak chciałabym wiedzieć co się z nim stało. A tak to skończyło się tylko na domysłach. 

"Łatwiej bowiem porzucić, niż zostać porzuconym."

Bardzo zaskoczyło mnie zakończenie tej historii. Autorki dodała tam trochę pikanterii i omal nie przyprawiła mnie o zawał serca. Spodziewałam się jakiejś rewelacji na koniec, ale nie czegoś takiego. Dodatkowo na jaw wyszły nowe okoliczności w sprawie i szczerze powiedziawszy dla mnie było to ogromne zaskoczenie. 

Ja osobiście bardzo polecam wam tę książkę. Czyta się ją szybko, historia Stelli jest bardzo dobrze wykreowana i bardzo dobrze się ją czyta. Ja wam ją serdecznie polecam!

Z racji tego, że to ostatnia książka tej autorki chciałabym poświęcić jej trochę czasu i przybliżyć jej sylwetkę, dlatego, że wszystkie książki tej autorki bardzo mi się podobały i bardzo ją szanuję jako pisarkę. Co prawda serię "Szeptem" czytałam będąc nastolatką (14/15 lat), więc nie wiem jak bym teraz zareagowała na te książki, bo mój gust czytelniczy się od tamtego czasu zmienił, ale do tej pory pamiętam niektóre sceny z książek i bardzo pozytywnie je wspominam. Dodam jeszcze, że miłością do serii 'Szeptem" oraz do książek Abbi Glines zaraziłam połowę moim młodszych koleżanek. 


Dorastała w Centerville, gdzie uczęszczała do przedszkola i skończyła pierwszą klasę szkoły podstawowej. Swoje wczesne doświadczenia z placówkami oświaty wspomina jako złe, życie uprzykrzała jej grupa dzieci. To wówczas wraz ze starszą siostrą Heather wymyśliła swoją pierwszą historię, Autobusowa Przygoda. Historia opowiadała o tym, jak jadąc do szkoły szkolnym autobusem wypełnionym złośliwymi kolegami, pojazd wpadał w poślizg i niebezpiecznie zawisł na klifie. Becca będąca jedną z głównych bohaterek, ratowała swoich rówieśników i zdobywała ich uznanie. Latem, kiedy od września miała zacząć chodzić do drugiej klasy, jej rodzina przeprowadziła się do North Platte, w stanie Nebraska. Jej dzieciństwo przepełnione było książkami. W tym czasie zaczytywała się w powieściach detektywistycznych Carolyn Keene i Kathryn Kenny oraz Roalda Dahla, do którego przekonała ją młodsza siostra Christian. Będąc w trzeciej klasie szkoły podstawowej, Becca obejrzała film Miłość, szmaragd i krokodyl z Michaelem Douglasem i Kathleen Turner. Jak wyznaje na swojej oficjalnej stronie, to właśnie wtedy zdecydowała, że zostanie pisarką.
W Polsce do tej pory wszyło 6 jej książek:
"Szeptem"
"Crescendo"
"Cisza"
"Finale"
"Black Ice"
"Niebezpieczne kłamstwa"

Dobra, chyba za bardzo się już rozpisałam także czas kończyć. Ja uciekam czytać kolejną książkę, a wam życzę miłego dnia i przesyłam wam moc buziaków ;*

 



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz