"Kto czyta książki, żyje podwójnie" Umberto Eco

wtorek, 31 stycznia 2017

PODSUMOWANIE CZYTELNICZE STYCZNIA. WARM-UP #1

Hejka!
Pierwszy miesiąc nowego roku już za nami więc czas go podsumować. Dla mnie było to pozytywny miesiąc zarówno pod względem czytelniczym jak i książkowym. Dokładnie 14 stycznia miała miejsce moja studniówka. Mam poczucie, że pewien etap w moim życiu już się zakończył. Odnowiłam moja serię z wywiadami z autorami i nawiązałam współprace z Marysią Krasowską, autorką książki "Wyspa X" oraz booktuberki (ale to dopiero w lutym). Nasza współpraca wyszła totalnie spontanicznie, ale ja jestem zadowolona z jej owoców. Dostałam od Marysi w ramach współpracy e-booka jej książki. Przeczytałam również 6 książek, co mnie bardzo cieszy. Od 14 stycznia miałam również ferie co pozwoliło mi chociaż trochę nadrobić czytelnicze zaległości. Dobra, koniec wstępu, bo się rozpisałam, przejdźmy do podsumowania czytelniczego stycznia.

Zacznę może od książek, które zaczęłam w grudniu, ale znaczną część tych  książek skończyłam w styczniu.

Tytuł: "Gra pozorów"
Autor: Joanna Opiat-Bojarska
Wydawnictwo: Czwarta Strona
Liczba stron: 318
Kategoria: Kryminał
Ocena: 8/10
Opis:
Tajemnicze nagrania potęgują szaleńczy wyścig z czasem. Przeszkodą jest tylko pamięć.
„Gra pozorów” to elektryzująca opowieść i bezwzględna rozgrywka, w której stawką jest życie rodziny. Musisz być czujny, by żaden szczegół Ci nie umknął…
Wydawać by się mogło, że wiadomość o zaginięciu męża oraz jego śmierci to najgorsze, co mogło spotkać Aleksandrę – psycholog i matkę dwójki dzieci. Okazuje się jednak, że to dopiero początek. Kobieta pada ofiarą porwania. Po uwolnieniu, mimo niebezpieczeństwa i wbrew zdrowemu rozsądkowi, postanawia na własną rękę rozwikłać zagadkę. Zbierając nowe fakty, powoli wyciąga na światło bolesną prawdę, a lawina zdarzeń urasta do niespodziewanych rozmiarów…
Dasz się wciągnąć w niebezpieczną grę, w której pytania tylko pozornie przynoszą odpowiedzi? 



Tytuł: "Bez słów"
Autor: Mia Sheridan
Wydawnictwo: Otwarte
Kategoria: Romans
Liczba stron: 382
Ocena: 8/10
Opis:
Czy są takie rany, których miłość nie zdoła uleczyć?

Archer, obarczony niewypowiedzianym cierpieniem, mieszka w swojej samotni blisko lasu. Jest przekonany, że tylko tyle mu zostało.
Do sennego, pobliskiego miasteczka przybywa Bree. Dziewczyna liczy na to, że w końcu odnajdzie rozpaczliwie poszukiwany spokój. Gdy spotyka Archera, jej początkowa nieufność zamienia się w rosnącą fascynację outsiderem. Próbując przedrzeć się przez warstwy niedostępności i dzikości, jakimi Archer przez lata zasłaniał się przed innymi, Bree powoli rozbiera go z kolejnych tajemnic.
Czy budzące się w ciszy uczucie uwolni ich od bolesnej przeszłości?


W między czasie czytałam również na polski opowiadania Tadeusza Borowskiego. Przeczytałam 2 opowiadania:
"Pożegnanie z Marią"
"Proszę państwa do gazu"


Pożegnanie z Marią było dla mnie słabe i trochę się zniechęciłam przez to do autora, ale po przeczytaniu Proszę państwa do gazu zmieniłam zdanie. Autor w tym opowiadaniu tak mocno przedstawił tamtejszą rzeczywistość, że momentami miałam odruchy wymiotne i płynęły mi łzy. To straszne czasy, do których nigdy nie możemy dopuścić i dla mnie jest to trudne do przejścia, ale przebrnęłam przez to.

Tytuł: "Zawsze stanę przy tobie"
Autor: Gayle Forman
Wydawnictwo: Nasza Księgarnia
Kategoria: Literatura młodzieżowa
Liczba stron: 272
Ocena: 6/10
Opis:
Brit jest niepokorna i czasami pakuje się w kłopoty. Mimo to nie może zrozumieć, dlaczego ojciec i macocha oddają ją do Red Rock, ośrodka terapeutycznego, gdzie rzekomo leczy się zbuntowane nastolatki. Teraz jej życie spoczywa w rękach terapeutek o niedostatecznych kwalifikacjach, twardziela Szeryfa oraz okrutnej psycholog.
Nikt nie zdoła przetrwać samotnie - lecz komu zaufać w miejscu, gdzie nagradzane jest donoszenie na koleżanki? Na szczęście Brit poznaje V, Bebe, Marthę oraz Cassie - cztery dziewczyny, dzięki którym może uda jej się nie oszaleć. Razem starają się zachować zdrowy rozsądek, by życie w Red Rock nie zmieniło się w ostateczny koszmar. 


Tytuł: 'Na krawędzi nigdy"
Autor: J.A.Radmerski
Wydawnictwo: Filia
Kategoria: Romans
Liczba stron: 476
Ocena: 9/10
Opis:
Pewnego dnia Camryn Benett porzuca swoje dotychczasowe życie i wsiada w pierwszy lepszy autobus. Rusza w nieznane, zabiera ze sobą jedynie pieniądze i telefon. Na trasie spotyka tajemniczego Andrew Parrisha. Mężczyzna jest przystojny, zagadkowy i zachowuje się tak, jakby wczoraj i jutro nie istniały. Razem przemierzają gorącą i dziką Amerykę. Dzięki Andrew Camryn odkrywa, czym jest miłość i gorąca namiętność. Te kilkanaście dni, które spędzają razem, zmienia ich bezpowrotnie. Jednak Andrew ma tajemnicę, jedną z najgorszych. Przyjdzie czas, w którym Camryn dowie się, co ukrywa jej ukochany. Czy prawda złączy ich na wieki, czy bezpowrotnie rozdzieli? Finał tej historii wyciśnie łzy z niejednego oka.
To powieść drogi, książka o miłości, namiętności, życiu chwilą i w zgodzie ze sobą. Historia Andrew i Camryn otwiera nam oczy na to, jak ważne jest podążanie za swoimi pragnieniami i jak intensywne, namiętne, kolorowe, ale także pełne bólu bywa życie.


Tytuł: "Czy wspominałam, że za Tobą tęsknię?"
Autor: Estelle Maskame
Wydawnictwo: Feeria Young
Kategoria: Literatura młodzieżowa
Liczba stron: 365
Ocena: 10/10
Opis:
Eden i Tyler po raz ostatni widzieli się rok temu. W Nowym Jorku wiele się między nimi wydarzyło, a ich płomienny romans zakończył się rodzinną awanturą. I wtedy Tyler zniknął.
Eden sama musiała stawić czoła wściekłej rodzinie, żyć z etykietką niemoralnej pannicy w oczach bliskich i całego Santa Monica, a później z trudem przyjąć do wiadomości, że pomiędzy nią i Tylerem wszystko skończone. Aż w końcu cała miłość, jaką czuła,
wyparowała. Zamiast niej pojawił się gniew.
Gdy Tyler znów pojawia się na horyzoncie, nic nie jest takie jak dawniej. Czy Eden mu wybaczy? Czy dla niej i Tylera jest jeszcze w ogóle jakaś szansa? Czy ich rodzina się ostatecznie nie rozpadnie?



Tytuł: "Never never"
Autor: Colleen Hoover& Tarryn Fisher
Wydawnictwo: moondrive
Kategoria; Literatura młodzieżowa
Liczba stron: 385
Opis:
Nie kocham cię.
Nic a nic.
I nie pokocham.
Nigdy, przenigdy.
Czasem wspomnienia mogą być gorsze niż zapomnienie. Charlie i Silas są jak czyste karty. Nie wiedzą, kim są, co do siebie czują, skąd pochodzą ani co wydarzyło się wcześniej w ich życiu. Nie znają swojej przeszłości. Pomięte kartki, tajemnicze notatki i fotografie z nieznanych miejsc muszą im pomóc w odkryciu własnej tożsamości.
Ale czy można odbudować uczucia? Czy można chcieć przypomnieć sobie… że ma się krew na rękach? A jeśli prawda jest tak szokująca, że tylko zapomnienie chroni przed szaleństwem? Umysły Silasa i Charlie pełne są mrocznych tajemnic.
On zrobi wszystko, by wskrzesić wspomnienia.
Ona za wszelką cenę chce je pogrzebać.
Nigdy nie zapominaj, że to ja jako pierwszy cię pocałowałem.
Nigdy nie zapominaj, że będziesz ostatnią, którą pocałuję.
I nigdy nie przestawaj mnie kochać.
Nigdy…



Jestem zadowolona z tego, że udało mi się przeczytać nawet te 2 książki więcej. Na dzisiaj to tyle. Do zobaczenia w kolejnym poście. Buziaki ;*

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz