"Kto czyta książki, żyje podwójnie" Umberto Eco

piątek, 29 lipca 2016

WARM-UP LIPIEC 2016

Hejka. Kolejny miesiąc już za nami i połowa wakacji też nam już uciekła. Dzisiaj chciałabym się wam pochwalić co takiego udało mi się przeczytać w tym miesiącu. Nie ma tego jakoś dużo, ale jednak jest tego więcej niż w miesiącach szkolnych.

Na początku miesiąca mieliśmy bookathon. Podsumowanie tego wydarzenia jest już na blogu, więc tam was odsyłam. Teraz pokaże wam co wtedy przeczytałam.

"Ghostgirl. Zakochana zjawa."- Tonya Hurley


"Zanim się pojawiłeś"- Jojo Moyes


No to teraz książki, które przeczytałam w ciągu reszty miesiąca.

Tytuł: "Dziesięć płytkich oddechów"
Autor: K.A.Tucker
Wydawnictwo: Filia
Liczba stron: 421 stron
Kategoria: Literatura młodzieżowa
Ocena: 9/10
Opis:
Jak sobie poradzisz kiedy na Twoich oczach świat rozsypuje się na kawałki? Co zrobisz kiedy wszystko idzie źle? Kiedy ból rozsadza Twoją duszę? Po prostu oddychasz. Dziesięć płytkich oddechów… Kilka lat temu życie dwudziestojednoletniej Kacey Cleary rozpadło się na kawałki. Wraz z młodszą siostrą Livie, z biletami autobusowymi w kieszeni, wyruszają do Miami. Goniąc za marzeniami i uciekając przed koszmarem, dziewczyny trafiają do apartamentowca niedaleko plaży. Rozpoczynają nowe życie. I wszystko przebiegałoby zgodnie z planem, gdyby Kacey nie spotkała Trenta Emersona z mieszkania 1D. Zamknięta w sobie Kacey nie chce niczego czuć. Tak jest bezpieczniej. Dla wszystkich. Jednak w końcu ulega, otwiera serce i zaczyna wierzyć, że może pozostawić za sobą koszmarną przeszłość, by zacząć od nowa. Niestety okazuje się, że nie tylko Kacey kryje tajemnicę. Pozornie perfekcyjny mężczyzna ukrywa prawdę o wydarzeniach, których nie da się wybaczyć. Odkryta przeszłość Trenta sprawi, że Kacey powróci w przerażający mrok i samotność. Piękna powieść o bliznach, o których nie można zapomnieć, o winie, której nie da się odkupić i o światełku w tunelu, które sprawia, że nawet najbardziej poraniony człowiek szuka w sobie siły, która pozwoli mu wykonać dziesięć płytkich oddechów… 

Tytuł: "List w butelce" 
Autor: Nicholas Sparks
Wydawnictwo: Albatros
Liczba stron: 328
Kategoria: Romans
Ocena: 10/10
Opis: 
Wyrzucona za burtę butelka, zdana na kaprys losu, mogła trafić w najodleglejszy zakątek świata. Zamiast tego, po niecałym miesiącu podróży, wypłynęła na plaży nad zatoką Cape Cod, gdzie znalazła ją spędzająca nadmorskie wakacje Theresa Osborne, dziennikarka z Bostonu, samotnie wychowująca dwunastoletniego syna. W środku był list miłosny napisany do zmarłej żony i zaczynający się od słów: "Moja najdroższa Catherine, tęsknię za Tobą, ukochana, tak jak zawsze, ale dzisiaj było mi bardzo ciężko, bo ocean śpiewał o naszym wspólnym życiu." Zaintrygowana i przejęta do głębi historią pary kochanków, Theresa rozpoczyna poszukiwania człowieka, który potrafił tak mocno i wiernie kochać. Kim był mężczyzna? Gdzie się teraz znajduje? Jej spotkanie z tajemniczym Garrettem zaowocuje wielką miłością... 

Tytuł:"A.B.C"
Autor: Agata Christie
Wydawnictwo: Wydawnictwo Dolnośląskie
Liczba stron: 182
Kategoria: Kryminał
Ocena: 7/10
Opis:
Seryjny morderca zabija ludzi w porządku alfabetycznym. Odpracował już litery "A", "B" i "C"... Czy zostanie schwytany, zanim dojdzie do "Z"? Zabójca umyka wymiarowi sprawiedliwości, mimo że przed każdą zbrodnią wysyła list z informacją, gdzie i kiedy należy szukać następnej ofiary. Przy zwłokach zawsze zostawia rozkład jazdy pociągów, potocznie nazywany ABC. Co więcej, w listach również popisuje się "A.B.C.". Herkules Poirot przeczuwa, że zostawiane wskazówki mają sprowadzić policję na błędny trop. 


W lipcu pooglądałam również film "Zanim się pojawiłeś" i zarówno w filmie jak i w książce jestem zakochana. Nie potrafię wybrać co było lepsze.

Nie jestem dumna z mojego wyniku czytelniczego, ale po przeczytaniu "Zanim sie pojawiłeś" i "List w butelce" miałam takiego kaca książkowego, że zaczęłam czytać 8 książek i żadnej nie mogłam skończyć. Miejmy nadzieję, że w sierpniu będzie lepiej, i że uda mi się nadrobić trochę czytelnicze zaległości. Dziękuję za oglądanie i do następnego posta. Buziaki ;*


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz