"Kto czyta książki, żyje podwójnie" Umberto Eco

środa, 23 września 2015



Anoreksja we współczesnym świecie.  Judith Fatallah “Chuda”.
Na początek chciałabym przybliżyć temat anoreksji.
ANOREKSJA- zaburzenie odżywiania polegające na celowej utracie wagi wywołanej i podtrzymywanej przez osobę chorą. Największe zagrożenie zachorowaniem dotyczy wieku między 14. a 18. rokiem życia. Anoreksję cechuje szybko postępujące wyniszczenie organizmu, które pozostawia często już nieodwracalne zmiany.
Często dążymy do "figury idealnej". Każda kobieta chce czuć się piękna, szczupła i sexy, ale czasami odchudzanie się może przerodzić się w chorobę. Trzeba się zastanowić, czy warto?

Tytuł: "Chuda" 
Autor: Judith Fathallah  
Wydawnictwo: Znak
Liczba stron: 235
Ocena: 7/10


★★★★★★★☆☆☆ (7/10)

 
Opis:   
Wstrząsająca powieść o anoreksji napisana przez nastolatkę. Siłę tej książki stanowi dramatyczne świadectwo autorki, która zachorowała na anoreksję w wieku 13 lat. Jej zmagania z chorobą trwały trzy lata, dziewczyna znalazła się na oddziale psychiatrycznym, przeszła swoje piekło. Przeszła je nie na darmo, udało jej się pokonać chorobę. Dziś, w pełni wyleczona, studiuje literaturę w Cambridge i pracuje nad drugą powieścią. Chuda to lektura, którą można również polecić rodzicom nastolatków – świetnie napisana, mocna i jednocześnie optymistyczna. Z anoreksji można wyjść.


"Pewna bardzo mądra osoba powiedziała ,mi kiedyś, że nikt nie jest szczęśliwy, bo szczęśliwym się zaledwie bywa tak samo jak nieszczęśliwym, ale ani jedno, ani drugie nie trwa wiecznie." 

 Książka napisana przez nastolatkę. Bardzo podobało mi się w tej książce to, że była napisana przez bardzo młoda osobę, a jest to powieść autobiograficzna. Autorka pisze bardzo prostym, lekkim językiem. Jest bardzo fajnie wydana. Porusza ona bardzo trudny temat, mianowicie temat anoreksji. Bardzo mnie zaciekawił fakt, że napisała ją tak młoda osoba, ale uważam, że naprawdę świetnie sobie z tym poradziła. Czyta się ją bardzo szybko. Serdecznie ją wam polecam. Dobra książka, o trudnym temacie, lekka i wyrafinowana.  Polecam ją nie tylko młodym osobom, ale także rodzicom. Uważam, że rodzice powinni poznawać psychikę własnego dziecka i nastolatków.

"Byłam Gollunem. Nie byłam wyjątkowa. Zdałam sobie sprawę jak mogłam być odbierana przez innych ludzi. Nawet mnie nie przybiło, że Gollum w efekcie umiera, bo Władca pierścieni to jednak fikcja literacka. Ale to oznaczało, że był ktoś, kto na tyle dobrze znał moje myśli i udręki, żeby stworzyć z nich postać." 

Główna bohaterka jest osobą bardzo młoda i zagubiona. Chce być idealna, bez  wad. Desperackie poszukiwanie idealnej wagi zgubiło ją i przez to zachorowała. Anoreksja jest chorobą psychiczną, jest to tzw jadłowstręt psychiczny. Ale dzięki wsparciu bliskiej osoby potrafi się podnieść i leczy się.

WYZWANIE KSIĄŻKOWE
#Książka napisana przez osobę przed 30.

"Dopóki trwa życie, dopóty jest nadzieja."

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz