"Kto czyta książki, żyje podwójnie" Umberto Eco

sobota, 26 września 2015

"Niemiecki pistolet Walther P38 wyglądał komicznie na kuchennym stole obok miski z owsianką. "

Dzisiaj mam dla was kolejną recenzję. Tym razem jest to książka "Wybacz mi, Leonardzie" Matthewa Quicka. Jest to ostatnia książka tego autora, którą przeczytałam. 


TYTUŁ: "Wybacz mi, Leonardzie" 
AUTOR: Matthew Quick 
WYDAWNICTWO:  Otwarte 
CYKL: Moondrive
LICZBA STRON:  400
OCENA:  6/10
 
★★★★★★☆☆☆☆ (6/10)


OPIS: 
Leonard Peacock kończy osiemnaście lat. Z tej okazji szykuje prezenty dla przyjaciół, goli głowę na łyso i zabiera do szkoły pistolet… Tego dnia zamierza rozliczyć się z przeszłością i dorosłymi, którzy go nie rozumieją. W świecie Leonarda nie ma miejsca na kompromisy, wszystko jest albo czarne, albo białe. Jak w starych filmach z Humphreyem Bogartem... Pif-paf!
„Wybacz mi, Leonardzie” to jedna z trzech powieści młodzieżowych Matthew Quicka. To książka o szukaniu zrozumienia i buncie przeciwko zasadom, którymi kierują się dorośli.

Książka pochodzi z biblioteki. Bardzo lubię twórczość Quicka, więc postanowiłam sięgnąć po ostatnia książkę tego autora, którą w końcu przeczytałam. Gdzieś kiedyś słyszałam, że Quick pisze lepiej niż Green. Niestety, nie zgodzę się z  tym. Uważam, że Quick pisze naprawdę bardzo dobrze, ale nie lepiej. Czytało sie ją bardzo szybko, ale nie była jakoś szczególnie wciągająca. Książka ta jest naprawdę bardzo dziwna. Pierwsze 200 stron było moim zdaniem bardzo słabe. Ale później książka się rozkręca. Wyjaśnia się wiele wątków, które naprawdę mocno mnie zaskoczyły, ale mi się podobały. Ale zakończenie było rozczarowujące. Tylko krótki fragment był rewelacyjny, a reszta była średnia

Podsumowując, uważam, że jest to najsłabsza książka Quicka. Czytałam wszystkie jego książka w języku polskim i były o wiele lepsze. Z przykrością stwierdzam, że jest to jedna ze słabszych książek jakie czytałam.W ogóle główny bohater był taki dziwny, jeju. Nie polecam i nie odradzam. Decyzję zostawiam wam !

"Najpierw cię ignorują, potem się z ciebie śmieją, potem cię zwalczają, potem wygrywasz."  

Inne książki Matthewa Quicka:
- "Poradnik pozytywnego myślenia"
- "Niezbędnik obserwatorów gwiazd"
- "Prawie jak gwiazda rocka" 

"Mam taką teorię, że z wiekiem tracimy zdolność do bycia szczęśliwym."


MATTHEW QUICK

Amerykański pisarz, autor bestsellerów New York Times’a. Rzucił pracę nauczyciela języka angielskiego, aby napisać swoją pierwszą powieść „Poradnik pozytywnego myślenia”, na podstawie której powstał oscarowy film. Wielokrotnie nagradzany, m.in. finalista nagrody Fundacji Hemingwaya (PEN Award 2009), LA Times Book Prize, New Times Book Review Editor’s Choice. Inne książki jego autorstwa to Sorta Like a Rock Star (2010), Boy 21 (2012), Forgive Me, Leonard Peacock (2013) oraz Good Luck of Right Now (premiera w 2014). Prawa do ich ekranizacji zostały zakupione przez
największe wytwórnie filmowe świata, m.in. DreamWorks. Mieszka w Massachusetts ze swoją żoną – pianistką i pisarką Alicią Bessette.



"Tylko, proszę, nie wracaj do tego ponurego miejsca, do którego codziennie przychodzisz. Pokaż mi, że człowiek może być jednocześnie dorosły i szczęśliwy. Błagam! Żyjemy w wolnym kraju. Jeśli nie masz na coś ochoty, nie musisz tego robić. Możesz robić, cokolwiek chcesz. Być, kimkolwiek chcesz."

Życzę wam miłego i zaczytanego weekendu ;* 

4 komentarze:

  1. Jestem bardzo ciekawa tego autora i planuje przeczytać wszystkie jego książki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam Ci go bardzo serdecznie! Jak dla mnie naprawdę świetny autor. Ale niestety "Wybacz mi, Leonardzie" nie do końca mi się podobała. Ale inne książki są cudowne. Jak się wciągnęłam w jego twórczość to musiałam skończyć wszystkie książki. ;)

      Usuń
  2. Wstyd mi to przyznać, ale nie kojarzę tego autora... Poszukam sobie jego książek :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam ci tego autora, bo naprawdę świetnie pisze ;)

      Usuń