"Kto czyta książki, żyje podwójnie" Umberto Eco

poniedziałek, 1 czerwca 2015



MATTHEW QUICK „NIEZBĘDNIK OBSERWATORÓW GWIAZD”- recenzja

Witajcie kochani. Dzisiaj przychodzę do was z nowa recenzją książki. Mam teraz tydzień wolnego więc postanowiłam wykorzystać ten czas do maksimum i nadrobić zaległości.  Dzisiaj pierwsza recenzja książki.A tak w ogóle to wszystkiego najlepszego z okazji Dnia Dziecka! W głębi duszy każdy z nas jest jeszcze dzieckiem, nawet taki stare tyłki jak ja! Prawda? Wstęp za nami więc zapraszam do recenzji ;)

Finley niewiele mówi. Odzywa się tylko wtedy, gdy musi. Kocha dwie rzeczy. Pierwsza z nich to koszykówka – jest rozgrywającym w szkolnej drużynie. Druga natomiast – patrzenie w gwiazdy z Erin. Obie pozwalają mu zapomnieć o problemach, od których stara się uciec.
Pewnego dnia trener zwraca się do niego z nietypową prośbą…

"Niezbędnik obserwatorów gwiazd" jedna z trzech powieści młodzieżowych Matthew Quicka, to książka o potędze przyjaźni, która jest receptą na szczęście. 


Niezwykła powieść o szukaniu sensu życia w świecie, który potrafi odebrać to, co kochamy najbardziej. Uczy nas tego, jak poczuć się zwycięzcą pomimo przegranej i jak odnaleźć własne miejsce na ziemi. 
                                                                                         Maria Rotkiel, psycholog

Na boisku i w życiu nie jesteś sam. To książka o sile przyjaźni. Polecam!
                                                                                         Marcin Gortat

    
 

Matthew Quick

Matthew Quick to bestsellerowy pisarz amerykański urodzony w 1973 roku w Filadelfii. Jest absolwentem studiów w zakresie literatury anglojęzycznej na Goddard College. Pracował jako nauczyciel języka angielskiego. Jego debiutancka powieść, "Poradnik pozytywnego myślenia" wydana w 2008 roku szybko stała się bestsellerem "New York Times". Przetłumaczono ją na wiele języków, a nakręcony na jej podstawie film został nagrodzony czterema Oscarami. 



Uważam, że książka jest świetna! Zacznijmy od tego, że jest ona podzielona na tak jakby trzy części  Przed sezonem, Sezon i Erin. Książka napisana prostym, trafiającym do każdego odbiorcy językiem. Sugerując się tytułem możemy myśleć, że jest to książka o astronomii, i że nie znajdziemy w niej nic dla siebie. Nic bardziej mylnego. Porusza ona bardzo trudne tematy. Autor opowiada w niej o miłości, pasji, przyjaźni i przywiązaniu, czyli wszystkim co jest w życiu tak naprawdę ważne. Pokazuje jak dużym wsparciem w
trudnych chwilach może być rodzina, przyjaciele. Możemy do niej wrócić zawsze, gdy mamy w życiu gorsze momenty. Piękna, rozgrzewająca serca i duszę, skłaniająca do refleksji i urzekająca opowieść , która trafi do odbiorcy w każdym wieku. Myślę, że każdy znajdzie w niej coś dla siebie. 

" Oczy prawie wyskakują mi z orbit. Nigdy nie powiedziałem Numerowi 21, żeby nie startował do drużyny. Nigdy! Otwieram usta, ale nie wydobywają się z nich żadne słowa. Mój język odmawia posłuszeństwa. Mam wrażenie, że moje serce jest wiewiórką, która próbuje wdrapać mi się po gardle i wyjść przez usta. Dłonie mam zaciśnięte w pięści. Krople potu skapują mi to twarzy na podłogę" -fragment książki
 
WYZWANIE KSIĄŻKOWE:
#13 Doprowadziła ci  do płaczu.



Tytuł: "Niezbędnik obserwatorów gwiazd"
Tytuł oryginalny:
Autor: Matthew Quick
Wydawca: Wydawnictwo Otwarte
Numer wydania: II
Data premiery: 2014-10-08
Język wydania: polski
Język oryginału: angielski
Tłumaczenie: Joanna Dziubińska
Rok wydania: 2013
Ilość stron: 320
Kategoria: Literatura dla młodzieży      
Ocena: 9/10

★★★★★★★★★☆ (9/10)



                                                   Dotarliście do końca?




                                                            To świetnie!
                                                                  Pa;*









Brak komentarzy:

Prześlij komentarz