"Kto czyta książki, żyje podwójnie" Umberto Eco

środa, 25 marca 2015

Witajcie. Dzisiaj przychodzę do was z nowym postem na blogu. Zapraszam was serdecznie do TAGU KSIĄŻKOWEGO. Mam nadzieję, że w tak piękny,. wiosenny dzień znajdziecie chwilkę dla mnie. Postaram się wam odpowiedzieć na kilka pytać, chociaż nie ukrywam, że są one trudne. Serdecznie zapraszam !
TAG: ALBO ALBO!

 1. Wolisz czytać tylko trylogie czy tylko powieści jednotomowe?
Zdecydowanie wolę powieści jednotomowe. Może dlatego, że zajmują mniej czasu i jest przy nich mniej pracy przy recenzowaniu na blogu. Ale nie tylko dlatego. Również z tego powodu, że czasami po przeczytaniu jednej książki z trylogii mamy już dosyć i czytając kolejne tomy po prostu robi się to nudne. Ale oczywiście od czasu do czasu sięgam po jakieś trylogie i są bardzo dobre. Jednak o wiele bardziej wole czytać powieści jednotomowe. W ogóle moja "przygoda" z czytaniem zaczęła się od cyklu powieści KATARZYNY GROCHOLI" NIGDY W ŻYCIU", "SERCE NA TEMPLAKU", "JA WAM POKAŻE!".

2. Wolisz czytać tylko autorki czy tylko autorów?
I tutaj nie wiem co napisać. Z jednej strony kobiety są mi bliższe, bo potrafimy się zrozumieć, ale z drugiej , niektóre książki mężczyzn są tak strasznie wzruszające i trafiają do mojego serca. Dlatego wybieram facetów, bo naprawdę niektóre powieści zwalają mnie z nóg. Oczywiście autorki też piszą świetnie, ale częściej sięgam po książki autorów. Moimi ulubionymi autorami są Nicholas Sparks i John Green, a autorkami Agata Christie i Katarzyna Grochola.
  
3. Wolisz kupować tylko w Empiku czy tylko na stronach internetowych.
Nie kupuję książek zbyt często, większość książek po prostu wypożyczam, ale jeżeli już kupuje to przez internet np na allegro,czy OLX.

4. Wolisz, żeby wszystkie książki zostały zekranizowane czy żeby przekształcono je w serial?
Nie wyobrażam sobie np. "Gwiazd naszych wina" w formie filmu, także zdecydowanie w postaci filmu. Niektóre książki owszem można zekranizować w postaci serialu, ale nieliczne. Dlatego wole w postaci filmów.

5. Wolisz czytać 5 stron dziennie czy 5 książek tygodniowo?
Oczywiście, że 5 książek tygodniowo! Co to wogóle za pytanie? 5 stron dziennie?o.O Kocham czytać i nie wyobrażam sobie przeczytać 5 stron dziennie. 

6. Wolisz być profesjonalnym recenzentem czy autorem?
Ja jestem leniwa, a napisanie własnej książki jest bardzo czasochłonne. Oczywiście wiadomo, że gdzieś tam w głębi bardzo chciałabym napisać jakąś książkę, ale myślę, że to raczej niemożliwe. Ale bycie profesjonalnym recenzentem to jest coś. Bardzo chciałabym być profesjonalistka, ale do tego mi jeszcze duużo brakuje. 

 7. Wolisz czytać 20 ulubionych książek w kółko czy sięgać po nowe pozycje?
Zdecydowanie sięgać po nowe książki. Czytanie 20 ulubionych książek w kółko stałoby się nudne i w końcu przestałyby one być ulubione. 



8. Wolisz być bibliotekarzem czy sprzedawcą książek?
I tutaj mam problem. Z jednej strony bycie bibliotekarzem wydaje się nudne, ale mnie bardziej kręci, a z drugiej, ja lubię gadać i może bym kogoś przekonała do zakupu jakiejś książki. Jednak wydaje mi się, że byłabym lepszą bibliotekarką. Ja ma 100 pomysłów na minute i organizowałabym jakieś konkursy, wieczorki czytelnicze, spotkania itd i może swoją wiedzą zachęciłabym kogoś do przeczytania jakiejś książki. 

 9. Wolisz czytać tylko ulubiony typ literatury czy wszystko poza ulubionym typem literatury?
Ulubionych gatunków ma wiele- romans, erotyk, kryminał, ksiązki oparte na faktach, życiowe i tylko takie czytam ew jeszcze biografie, ale nie nawidze science-fiction i fantasy i nie wyobrażam sobie czytanie tego typu książek, także tylko ulubiona literaturę. 
  
10. Wolisz czytać tylko książki fizyczne czy tylko e-booki?
Książki fizyczne <3. Nigdy nie czytałam e-booka więc nie wiem, ale lubie jak książka pachnie nowością, papierem, jak szeleszczą jej strony, jak są kolorowe okładki, a w e-booku tego nie ma. Może kiedyś się skusze na e-booka, ale nie teraz.

Także to by już było na tyle. Wiem, że trochę się rozpisałam, ale  ja już tak mam, że lubie dużo gadać/pisać. Mam nadzieję, że nie zanudziliście się na śmierć. Dziękuje za uwagę, Miłego dnia :***
Do następnego postu, cześć :)




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz