"Kto czyta książki, żyje podwójnie" Umberto Eco

sobota, 14 marca 2015


Hej. Mamy weekend, więc czas na nowy post na moim blogu! Dzisiaj przygotowałam dla was Tag książkowy. Serdecznie zapraszam ! ;)
Zapraszam na TAG: Książkowe Nawyki!

Mamy 10 pytań, na które postaram sie odpowiedzieć. Zaczynamy xd
1. Czy masz w domu konkretne miejsce do czytania? 

Ogólnie, czytam w różnych miejscach, na łóżku, w kuchni jedząc kolacje, na fotelu także nie mam konkretnego miejsca do czytania w moim domu, ale bardzo lubię czytać w moim łóżku i to jest moje ulubione miejsce do czytania, ale nie tylko tam. 
2. Czy w trakcie czytania używasz zakładki czy przypadkowych świstków papieru?

Kiedyś używałam albo zakładek indeksujących, albo kolorowych karteczek, jednak ostatnio w bibliotece dostałam piękną, pomarańczową zakładkę sowę i od tej pory non stop jej używam.  Jak tylko ponownie pójdę do biblioteki to poproszę panią o kilka innych rodzajów, bo wiem, ze są , a są przeurocze :)
3. Czy możesz po prostu skończyć czytać książkę? Czy musisz dojść do końca rozdziału, okrągłej liczby stron? 

Oj, ja zawsze jak czytam to czytam rozdziałami. Nie lubię kończyć książki w połowie rozdziału, później się gubię i jest po prostu tak niewygodnie. Natomiast jeżeli książka nie jest podzielona na rozdziały (chociaż takich czytam mało) to czytam albo do okrągłych stron, albo do jakiejś przerwy, akapitu czy gwiazdki.
4. Czy pijesz albo jesz w trakcie czytania książki?


O tak! Zawsze jak czytam książki to pije herbatę, albo cappuccino . Nie wyobrażam sobie czytania książki "na sucho". A jeżeli chodzi o jedzenie to zawsze lubię mieć coś pod ręka najlepiej słodkiego, albo słonego. Od razu lepiej się czyta.
5. Czy jesteś wielozadaniowa/y? Potrafisz słuchać muzyki lub oglądać film w trakcie czytania?

Zdarza mi się czytając książkę np słuchać muzyki, ale bardzo rzadko. Raczej wolę skupić się na wątku książki, a nie np na oglądaniu filmu i czytaniu książki. Także raczej wole czytać książkę i nic więcej w tym czasie nie robić, bo w ten sposób skupiam sie na wątku książki i wszystko rozumiem .
6. Czy czytasz jedną książkę czy kilka naraz?

Zdecydowanie jedna. Nie lubię czytać kilku książek na raz, bo zawsze mam dylemat w takiej sytuacji, którą książke przeczytać, a poza tym wszystko się myli.
7. Czy czytasz w domu czy gdziekolwiek?

Najczęściej oczywiście w domu, ale często też czytam w autobusie, aucie, na przystanku, w szkole czy gdziekolwiek indziej. Zawsze mam przy sobie książkę i gdy się nudzę to po prostu czytam.
8. Czytasz na głos czy w myślach?

Różnie. W miejscach publicznych oczywiście cicho, a w domu to zależy, czasami czytam cicho, a czasami na głos.
9. Czy czytasz naprzód, poznając zakończenie? Pomijasz fragmenty książki?

Jeżeli są długie, nudne i męczące mnie fragmenty i opisy to po prostu je omijam i czytam dalej, co zdarza się bardzo bardzo rzadko, ale czy czytam z wyprzedzeniem ? Hmmm... Raczej nie. Staram się czytać na bieżąco, aczkolwiek zdarzało mi się, że czytałam po prostu końce książek. Ale wtedy czytanie książki nie ma juz sensu.
10. Czy zaginasz grzbiet książki?

Absolutnie. Nie lubię niszczyć książek, a przez zaginanie grzbietów moim zdaniem właśnie niszczy książki. Także absolutnie tego nie robię, nawet jezeli nie mam przy sobie zakładki to wkładam jakikolwiek papierek, a później daje zakładkę.

KONIEC. Mam nadzieję, że ten tag wam się spodobał. Dziekuję za uwagę! Do usłyszenia juz niedługo. Miłego weekendu :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz