"Kto czyta książki, żyje podwójnie" Umberto Eco

sobota, 2 września 2017

WYWIAD Z PANNĄ SASNĄ

Hejka!
Dzisiaj mam dla was coś z czego się bardzo cieszę i jestem zadowolona z tego, że udało mi się nawiązać bardzo udaną współpracę z Panną Sasną. Zapraszam na jej kanał na youtubie. Panna Sasna Youtube oraz na bloga Panna Sasna blog.

Agnieszka jest totalnie pozytywną osobą. Jej pozytywna energia i piękny, promienny uśmiech rozpromieniają każdy filmik. Jak każdy książkoholik kocha książki, ale nie tylko. Ogląda bardzo dużo filmów i seriali. Uwielbiam ją za to, że jest mega otwarta, pozytywna, wesoła, szczera, zawsze uśmiechnięta i bardzo dobrze potrafi opowiadać o książkach i filmach. Bardzo polecam wam jej kanał. Przyznam się szczerze, że przed przeprowadzeniem z nią wywiadu i przed poleceniem jej przez Bestselerki nie znała jej kanału, ale zanim zabrałam się za układanie pytań obejrzałam jej filmiki i tak się wciągnęłam, że nie potrafiłam się oderwać. Ostrzegam, was czeka to samo!!


OD PANNY SASNEJ:
Na wstępnie chciałabym podziękować za nominację Marcie i Ani z kanału Bestselerki, które są wspaniałe, cudne och i ach!! I również Kasi Mazurek (ksiazkomaniaczce) za bardzo ciekawe i różnorodne pytania.


1. W jakim wieku przeczytałaś swoją pierwszą książkę i jaka to była książka?

Nie pamiętam dokładnie ile miałam lat i jaka była pierwsza książka, którą przeczytałam od deski do deski dość późno nauczyłam się czytać płynnie, ale kojarzę oczywiście komiksy Kaczora Donalda Gigant, jednak to nie książka. Zapewne przeczytałam elementarz, ale to chyba każdy kiedyś przeczytał. Jednak pierwsza książka, którą przeczytałam z zapartym tchem i o której pamiętam to lektura szkolna (dziwne, bardzo dziwne!) "Chłopcy z placu broni" Ferenca Molarna. Jak dziś pamiętam nieprzespaną i przepłakaną noc. Później poszło z górki, bo Harry Potter trafił w moje ręce i miłość do książek zakwitła w moim życiu już na dobre. 

2. Gdybyś została pozbawiona wszystkich książek ze swojej biblioteczki i miała możliwość uratowania tylko jednej z nich to, którą książkę byś wybrała? 

To jest tak bardzo trudne pytanie, że nie wiem jak na nie odpowiedzieć żeby nie żałować. Zwłaszcza, że mam tak wiele dobrych książek w swojej biblioteczce, że na prawdę nie wiem, która zasłużyłaby na miano wybrańca. Jednak waham się między "1001 filmów, które musisz zobaczyć", a "Małym księciem". Wiem, że bardzo różnorodne zainteresowanie, ale podchodząc do tego praktycznie mogłabym wypełnić czas oglądając filmy, których jeszcze nie widziałam lub nauczyć się "Małego Księcia" na pamięć.

3.  Wydawnictwo oferuje ci propozycję wydania swojej własnej książki. O czym ona by była?

Już zarys jednej książki powstał, jednak kręcenie filmów na Youtubie, montowanie i nagrywanie pochłania sporo czasu wolnego, do tego praca na pełen etat w bibliotece, oprócz tego mam jeszcze życie prywatne i od czasu do czasu chciałabym się wyspać. Oczywiście żartuję, ale prawda jeste taka, że czasu nie można niestety rozciągnąć. Wracając do pytania, jeżeli chodzi o temat książki zapewne byłoby to coś związanego z kulturą Słowian. Książka byłaby przepełniona magią, tajemnicą oraz romansem, ale cała fabuła byłby mroczna i bardzo klimatyczna. Cała akcja rozgrywałaby się w przeszłości, więc w skrócie, zawarłabym tam wszystko co uwielbiam.

4. W jakim książkowym świecie chciałabyś się znaleźć, zamieszkać?

Czy mogłabym połączyć kilka światów w jeden? Wiem, że to wykracza poza pytanie, ale gdyby tak spróbować edukacji w Hogwarcie, miłości w Szkocji, prosto z serii "Obca", przenieść się w czasie do Kornwalii i spotkać Demelzę oraz Rossa Poldarka z "Dziedzictwo rodu Poldarków" , a na końcu spędzić starość w Shire i podróżować niczym Bilbo Baggins?

5.  Co nagrywanie filmików na Youtubie zmieniło w twoim życiu?

Przede wszystkim poznałam mnóstwo wspaniałych i pomysłowych ludzi. Nauczyłam się też systematyczności. Staram się żeby na kanale w każdy czwartek pojawił się nowy film, a jeśli mam więcej czasu to dodaję vloga w innym dniu. Muszę mieć wszystko zaplanowane, rozpisane i dokładnie poukładane, a to dla mnie nowość, ponieważ wcześniej wszystko robiłam na ostatnią chwilę. 

6. Jaką książkową supermoc chciałabyś posiadać?

Nie wiem, czy to jest supermoc, ale podobnie jak Claire z "Obcej" chciałabym się kiedyś przenieść w czasie do innej epoki i poznać wspaniałych królów, ale także zobaczyć jak toczyło się życie w tamtych czasach.

7. Jaką książkę najchętniej zabrałabyś ze sobą na wakacje ? Gdzie spędziłaś swoje pierwsze w życiu wakacje?

Zazwyczaj zabieram ze sobą kilka lekkich książek i nie chodzi mi tutaj o ich objętość, ale o fabułę, która jest po prostu przyjemna. Dla przykładu, w te wakacje wzięłam ze sobą dwa pierwsze tomy sagi "Obca", które do najlżejszych nie należą. Oprócz tego oczywiście zawsze na wyjazdach towarzyszy mi Kindle, który jest naładowany po brzegi różnymi pozycjami. Przecież nigdy nie wiadomo, czy nie przyjdzie mi ochota na kryminał, fantastykę, czy powieść historyczną. Wiadomo, kobieta zmienną jest. Jeżeli chodzi o pierwsze wakacje to akurat ich nie pamiętam, bo miałam wtedy około 5 miesięcy i wyjechałam z mamą i dziadkami do Istebnej. 

8.  Jak zmotywowałaś się do nagrania pierwszego filmiku na youtubie? Długo się do tego zbierałaś, czy może była to spontaniczna decyzja?

O nagrywaniu filmów myślałam już od dobrych kilku lat, lecz zawsze miałam obawy przed udostępnieniem vlogów w sieci i słuchaniem własnego głosu na nagraniu. Na początku stwierdziłam, że nie mam odpowiedniego sprzętu. Później jak oglądałam innych to stwierdziłam, że będę miała trudności ze znalezieniem tematu przewodniego. W zeszłym roku byłam na wakacjach w Chorwacji i nagrałam sporo materiału, ale większość nie nadawała się do udostępnienia. Miesiąc później wyjechałam na szkolenie do Warszawy, zabrałam ze sobą kamerę i nagrałam swojego pierwszego vloga, tak po prostu! Wtedy też zobaczyłam jak wiele czasu poświęcam na montowanie, ale ile frajdy mi to sprawia i stwierdziłam, że chcę to robić dalej. Jeśli chodzi o temat? Jak już wspomniałam na początku, nie wiedziałam na początku o czym będą moje filmy i był to totalny miszmasz, z czasem stwierdziłam, że najlepiej będzie jak będę nagrywała o czymś co lubię najbardziej, czyli kultura (książki i filmy), vlogi oraz od czasu do czasu coś zabawnego.

9.  Opisz siebie w trzech słowach.

Tylko w trzech? Ha! Romantyczka, marzycielka i gaduła. 

10. 10. Jaki jest najlepszy film/ serial, który obejrzałaś w tym roku?  

Muszę się do czegoś przyznać. Nie jestem typem serialolubnym. Mam dość krótką listę ulubionych seriali, które nie znudziłyby mi się po drugim sezonie. Jeżeli chodzi o najlepszy film to z tym  może być większy problem. Ostatnio często siedzę w kinie i oglądam wszystko co jest na dużym ekranie, ale chyba najlepszym filmem tego roku jest Manchester by the sea. Skupiłam się głównie na nowych pozycjach, choć widziałam wiele klasyków filmowych, które bez wątpienia są wspaniałe. 

Jeszcze raz bardzo serdecznie dziękuję Agnieszce za to, że zgodziła się na udzielenie mi wywiadu i że znalazła trochę czasu na współpracę. Zapraszam was na jej kanał i bloga. Już w październiku wywiad z kolejnym książkoholikiem tym razem poleconego przez Pannę Sasną. Buziaki ;*

2 komentarze:

  1. To była przyjemność udzielić tego wywiadu! Dziękuję za super pytania i czekam na inne wpisy <3

    OdpowiedzUsuń