"Kto czyta książki, żyje podwójnie" Umberto Eco

wtorek, 30 maja 2017

CZYTELNICZE PODSUMOWANIE MAJA 2017

Hejka!
Maj minął jak jeden dzień! Ten nieszczęsny miesiąc już za nami, a mi udało się pooglądać film, serial, a co najważniejsze przeczytać kilka książek. W końcu znalazłam chwilkę czasu żeby usiąść i przeczytać sobie książkę, czy pooglądać serial, film. Zapraszam!

Zacznijmy od filmów. Na początku miesiąca razem z moim chłopakiem wybraliśmy się do kina na film "Piękna i bestia". Bardzo mi się spodobał, był świetnie zrobiony, bardzo mi się podobal ten film i serdecznie wam go polecam!


Następnie pooglądałam serial "13 reasons why". Ja jestem zakochana w tym serialu. Jest fenomenalny, przedstawiony w bardzo mocny sposób. Niektóre odcinki oglądałam na raty, bo są naprawdę mocno przedstawione, zwłaszcza ostatni odcinek jest bardzo mocny.


Dobra, teraz przejdźmy do książek, które przeczytałam.

Tytuł: "Okradziona z życia"
Autor: Morgane Seliman
Wydawnictwo: Amber
Kategoria: Literatura faktu
Liczba stron: 224
Opis:
Przez cztery lata miał absolutną władzę nad jej ciałem i psychiką…
Wstrząsające wyznania ofiary przemocy domowej
Morgane i Yassine krótko byli szczęśliwi. Po raz pierwszy pobił ją, kiedy dowiedział się, że jest w ciąży. Potem bicie stało się potwornym rytuałem...
Mija godzina, od chwili kiedy zaczęło się odliczanie. Spieszę się, żeby zdążyć wszystko wyprasować. Potem będę zbyt obolała. Pół godziny! Jeszcze boli mnie głowa po wczorajszym biciu. Dziesięć minut! Biorę synka na ręce i idę położyć go spać. Nie chcę, żeby moje dziecko czuło, że się boję. Yassine włączył muzykę, żeby zagłuszyć hałas.
– Chodź no tu!
Trzy kroki.
– Ręce wzdłuż ciała!
Mam wrażenie, że moje serce zaraz eksploduje. Jedno uderzenie w twarz, drugie, a potem ciosy pięścią. Kiedy upadam, zaczyna mnie kopać.
– Błagam cię, przestań!
Zwinięta w kłębek próbuję się osłaniać, jak tylko mogę...



Tytuł: "Chata"
Autor: Wm. Paul Young
Wydawnictwo: Nowa Proza
Kategoria: Literatura współczesna
Liczba stron: 304
Opis:
Najmłodsza córka Mackenziego Allena Phillipsa Missy została porwana podczas rodzinnych wakacji. W opuszczonej chacie, ukrytej na pustkowiach Oregonu, znaleziono ślady wskazujące na to, że została brutalnie zamordowana, ale ciała dziewczynki nie odnaleziono. Cztery lata później pogrążony w Wielkim Smutku Mack dostaje tajemniczy list, najwyraźniej od Boga, a w nim zaproszenie do tej właśnie chaty na weekend. Wbrew rozsądkowi Mack przybywa do chaty w zimowe popołudnie i wkracza do swojego najmroczniejszego koszmaru. Jednakże to, co tam znajduje, na zawsze odmienia jego życie. Mack spędza w chacie weekend, uczestnicząc w czymś w rodzaju sesji terapeutycznej z Bogiem, nazywającym siebie Tatuśkiem, Jezusem, który pokazuje się pod postacią żydowskiego robotnika, i Sarayu, Azjatką uosabiającą Ducha Świętego.


Tytuł: "Ponad wszystko"
Autor: Nicola Yoon
Wydawnictwo: Dolnośląskie
Kategoria: Literatura młodzieżowa
Liczba stron: 325
Opis:
Maddy jest uczulona dosłownie na wszystko. Nigdy nie opuszcza domu, a jedynymi osobami, które widuje, są jej mama i pielęgniarka. Ale pewnego dnia musi zmierzyć się ze światem zewnętrznym i wtedy spotyka Olly’ego. Czy podejmie największe ryzyko w swoim życiu? 








Tytuł: "13 powodów"
Autor: Jay Asher
Wydawnictwo: Rebis
Liczba stron: 272
Kategoria: Literatura młodzieżowa
Opis:
Nie możesz zatrzymać biegu wydarzeń. Nie możesz cofnąć czasu. Jedyny sposób, by odkryć tajemnicę… …to nacisnąć „play”.
Clay Jensen wraca do domu ze szkoły i przed drzwiami znajduje dziwną paczkę. W środku jest kilka taśm magnetofonowych nagranych przez Hannah, koleżankę z klasy, która dwa tygodnie wcześniej popełniła samobójstwo. Dziewczyna wyjaśnia, że istnieje trzynaście powodów, dla których zdecydowała się odebrać sobie życie. Clay jest jednym z nich i jeśli wysłucha nagrania, dowie się dlaczego. Chłopak przez całą noc kluczy po mieście, a za przewodnika służy mu głos Hannah. Staje się świadkiem jej bólu i osamotnienia, a przy okazji poznaje prawdę o sobie i otaczających go ludziach, której nigdy nie chciał stawić czoła. Z przeraźliwą jasnością dociera do niego, że nie da się cofnąć przeszłości, podobnie jak nie da się powstrzymać przyszłości… 

Mam nadzieję, że czerwiec będzie bardziej owocny czytelniczo. Buziaki ;*

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz