"Kto czyta książki, żyje podwójnie" Umberto Eco

poniedziałek, 31 października 2016

HALLOWEEN BOOK TAG

Hejka!
Z racji tego, że dzisiaj mamy halloween, postanowiłam, że z tej okazji zrobię coś specjalnego. Co prawda, ja osobiście tego święta nie obchodzę, ale zdecydowałam, że fajnie będzie zrobić coś takiego na blogu.W tamtym roku zrobiłam ten tag w wersji losowanej, POPRZEDNI TAG, a tym razem postanowiłam zrobić to w trochę innej wersji i odpowiedzieć na pytania. Zapraszam!



1. Ulubiona straszna książka.
Ja co prawda fanką horrorów nie jestem, bo nie do końca podoba mi się język, którym takie książki są pisane, ale znalazłam idealny horror dla mnie, który mogę polecić każdemu. Jest to "Dziewczyna z sąsiedztwa" Jacka Ketchuma. Jest to fenomenalna opowieść o nastolatce więzionej i torturowanej przez swoją macochę. Dodatkowo jest to powieść oparta na faktach, co dodaje jej grozy. Początek moim zdaniem jest słaby, ale reszta książki jest najlepsza.

2. Najstraszniejszy moment w książce.
Jeżeli chodzi o powyższą książkę to najgorsze było dla mnie to, jak przyrodni bracia Meg przypalali ją ogniem i robili jej różne bardzo obrzydliwe i mrożące krew w żyłach rzeczy. Ochydne, ale bardzo wstrząsające.

3. Za jaką książkową postać chciałabyś się przebrać na halloween?
Co prawda nigdy nie czytałam Harrego Pottera, ale chciałabym przynajmniej na chwilę mieć jakąś magiczną moc taką jak w powieściach J.K.Rowling. 

4. W kogo przebrałaby się twoja ulubiona postać z książki?
Nie mam ulubionej postaci z książki, ale bardzo lubię Chyłkę z książek Remigiusza Mroza. Jest ona kobietą bardzo twardą, mocno stąpającą po ziemi i myślę, że ona przebrałaby się właśnie za postać tego typu. 

5. Ulubiony typ horroru.
Moim zdaniem najlepszym horrorem jest taki horror, który po pierwsze jest oparty na faktach, a po drugie ma bardzo mocne fragmenty,. mrożące krew w żyłach. 

6.   Gdyby książki były tak samo tanie jak słodycze, jakie książka dałbyś dzieciom, które zapukałyby do drzwi i powiedziały cukierek albo psikus?
To pytanie jest bardzo ciekawe. Dałabym im pewnie jakąś fantastykę, ponieważ horror zbyt drastyczny, kryminał za poważny, a w romansach są sceny +18. A fantastyka wydaje mi się do tego pytania idealna. 

7. Halloweenowa lista książek.
Po pierwsze, na pewno chciałabym przeczytać książkę "Wypowiedź jej imię", ponieważ bardzo mi się spodobała tematyka, a tak poza tym to książki Stephena Kinga i Jacka Ketchuma, ponieważ są to bardzo dobrzy pisarze horrorów. 

8. Jaką postać zabrałbyś ze sobą do nawiedzonego domu?
Hmmm... Nie lubię pytań o ulubionych bohaterów, bo takich nie mam i bardzo trudno mi coś wybrać, ale tutaj wybiorę Angusa z "Gwiazd naszych wina", ponieważ jest on bardzo odważnym mężczyzną i niczego się nie boi. 

Niestety, dla mnie wampiry, wilkołaki i tym podobne stwory są po prostu niestraszne i mnie nie przerażają. W każdym razie ja nie obchodzę halloweenu, ale dobrze się bawiłam przy robieniu tego postu. Nikogo nie taguję, ale jeżeli ktoś chce zrobić ten tag to możecie czuć się otagowani. Miłego weekendu i do zobaczenia w kolejnym poście. Buziaki ;*

 

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz