"Kto czyta książki, żyje podwójnie" Umberto Eco

czwartek, 29 września 2016

WARM-UP WRZESIEŃ 2016

Hejka!
Dzisiaj mam la was ostatni post z września tego roku. Czas podsumować wrzesień i poopowiadać wam co udało mi się przeczytać w tym miesiącu. Nie jest źle, ale też nie ma tragedii. Przeczytałam w całości 5 książek i zaczęłam czytać 2, więc nie jest źle.

Zacznijmy może od lektur, które czytałam w tym miesiącu. Przeczytałam pierwszy tom książki "Chłopi" W.St.Raymonda. Słuchałam ją w wersji audiobooka. I przeczytałam jeszcze "Moralność Pani Dulskiej" Gabrieli Zapolskiej. Bardzo dobrze i szybko czytało mi się tę książkę. Jest okey.

Tytuł: "Art&Soul"
Autor: Brittainy C. Cherry
Wydawnictwo: Filia
Liczba stron: 390
Kategoria: Romans
Opis:
W szkole średniej byłam młodą, niepozorną artystką.
Nie zauważano mnie. Pomijano. Olewano.
Teraz jestem Arią Watson... „Tą” dziewczyną.
Jedna zła decyzja i zostałam zauważona – przypięto mi etykietkę puszczalskiej. Zostałam zdzirą.
Śmieciem.
I już nigdy nie będę niewidzialna.
Szczególnie dla Leviego Myersa. Był dziwnym chłopakiem o pięknej duszy, który zaakceptował i zrozumiał ukrytą w moim wnętrzu zbolałą dziewczynę
Nie planowałam się zakochać. Jednak czy mogłam oprzeć się jego obietnicom? Przebaczeniu? Przyszłości, o której już prawie przestałam marzyć?
Byliśmy rozbici. Poznaczeni bliznami. Byliśmy dziwni i piękni zarazem.
Byliśmy dwiema zagubionymi duszami, które trzymały się jedynej rzeczy mogącej je spoić. Siebie nawzajem.


Tytuł: "Jesteś za daleko"
Autor: Abbi Glines
Wydawnictwo: Pascal
Liczba stron: 340
Kategoria: Romans
Opis:
Jak narodził się związek Rusha i Blair? Znamy tę historię z perspektywy dziewczyny, a teraz spojrzymy na nią męskim okiem. Rush zasłużył sobie na miano złego-chłopca. Trzypiętrowy dom na plaży, luksusowy samochód i kolejka dziewczyn błagających o chwilę zabawy, wzbudzają zazdrość każdego faceta w Rosemary Beach. Podczas, gdy Rush radzi sobie z tym jak na syna gwiazdy rocka przystało, olewatorsko. Jedyne czego potrzebuje do szczęścia, to jego przyjaciel Grant i siostra Nan .Wszystko się zmienia, gdy w jego domu pojawia Blaire Wynn. Prosta dziewczyna z Alabamy, natychmiast zostaje przez niego zauważona. Kiedy odkrywa, że ta anielsko piękna kobieta jest jego przyrodnią siostrą, przysięga sobie zachować wobec niej dystans. Rush wie, że jeśli pomoże Blaire, zniszczy tym samym życie Nan. Wszystko znaki mówią, że musi się trzymać od niej z daleka. Sprawdź dlaczego nie może…



Tytuł: "Przypadkowe szczęście"
Autor: Abbi Glines
Wydawnictwo: Pascal
Liczba stron:  340
Kategoria: Romans
Opis:
Życie poza domem jest dla Delli Sloane nowym doświadczeniem. Mroczne sekrety jej przeszłości nie były czymś, czym miała ochotę się dzielić z kimkolwiek. Nigdy by nie zrozumieli.

Woods Kerrington nigdy nie był tym, którego przyciągały słabe kobiety. Wydawało mu się, że z nimi trzeba obchodzić się jak z jajkiem. A jemu nie chodziło o zaangażowanie, tylko o przyjemność. Noce pełne niegrzecznych zabaw to dokładnie to, co chciał, kiedy lustrował wzrokiem każdą gorącą laskę jaką spotkał na swojej drodze. To, z czego nie zdawał sobie sprawy to to, że ona była krucha od pierwszego spotkania. Beztroska dziewczyna, która nie przejmuje się tym, co świat o niej myśli, była bardziej krucha niż mógłby sobie kiedykolwiek wyobrazić…





Zaczęłam również czytać 2 książki:

Tytuł: "Motyl"
Autor: Lisa Genova
Wydawnictwo: Papierowy Księżyc
Liczba stron: 368
Kategoria: Literatura współczesna
Opis:
„Motyl” to jedna z najpiękniejszych i najbardziej poruszających książek ostatnich lat. Niezapomniana opowieść o kobiecie sukcesu, która w wyniku okropnej choroby stopniowo traci swoje myśli i wspomnienia, i tym samym odkrywa, że każdy nowy dzień przynosi jej inne spojrzenie na miłość i życie.
Alice Howland jest dumna z życia, na które tak ciężko zapracowała. Ma pięćdziesiąt lat, jest wykładowcą psychologii na Harvardzie, światowej sławy ekspertem w dziedzinie lingwistyki oraz żoną odnoszącego sukcesy męża i matką trójki dzieci. Kiedy coraz częściej zdarza jej się tracić pamięć i orientację, decyduje się na wizytę u lekarza. Tragiczna diagnoza choroby Alzheimera o wczesnym początku całkowicie zmienia jej życie.
Kiedy nieuleczalna demencja pozbawia jej tożsamości, dotychczas niezwykle niezależna Alice walczy, by nauczyć się żyć każdą chwilą. Musi przewartościować swoje relacje z mężem, uznanym naukowcem oraz oczekiwania w stosunku do dzieci, a także postrzeganie siebie samej w otaczającym ją świecie.
„Motyl”, powieść jednocześnie piękna i przerażająca, to poruszający i niezwykle żywy obraz życia z chorobą Alzheimera, który pozostaje w pamięci jeszcze na długo po zamknięciu książki.


Tytuł: "Dotyk Julii"
Autor: Tehereh Mafi
Wydawnictwo: Moondrive
Liczba stron: 350
Kategoria: Fantastyka
Opis:
„Nie możesz mnie dotknąć – szepczę.
Kłamię – oto, czego mu nie mówię.
Możesz mnie dotknąć – oto, czego nigdy nie powiem.
Proszę, dotknij mnie – oto, co chcę powiedzieć”.
Nikt nie wie, dlaczego dotyk Julii zabija.
Bezwzględni przywódcy Komitetu Odnowy chcą wykorzystać moc dziewczyny, aby zawładnąć światem. Julia jednak po raz pierwszy w życiu się buntuje. Zaczyna walczyć, bo u jej boku staje ktoś, kogo kocha
*Zostałam przeklęta*
Mam niezwykły dar
*Jestem potworem*
Mam nadludzką moc
*Mój dotyk zabija* 
Mój dotyk to moja siła
*Jestem narzędziem zniszczenia*
Będę walczyć o miłość
„Uzależniająca, pełna napięcia i niezwykle zmysłowa. Chciałabym tak pisać. Po prostu nie możesz się oderwać od lektury”. – Lauren Kate, autorka „Upadłych”.

Łącznie przeczytałam 1788 stron, a grubość grzbietów t 10,6 cm. 
Oto książki, które udało mi się przeczytać we wrześniu. Biorąc pod uwagę fakt, że matura za pasem, nie jest źle. Buziaki. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz