"Kto czyta książki, żyje podwójnie" Umberto Eco

czwartek, 22 września 2016

TOP 5 KSIĄŻEK NA JESIEŃ

Hejka!
Dzisiaj w ten prawie jesienny dzień, bo jutro będziemy mieli pierwszy dzień jesieni, ale już dzisiaj polecę wam kilka książek na jesień. Ja już je przeczytałam i chce je bardzo serdecznie wam polecić. A teraz zapalamy jesienną świeczkę, bierzemy kocyk, ciepłą herbatę i zabieramy oczywiście książkę, siadamy wygodnie w fotelu i czytamy!

Pierwszą z książek, którą chce wam polecić, jest to jedna z moich pierwszych książek, które przeczytałam w swoim życiu, ponieważ czytałam ja w gimnazjum i do tej pory pamiętam jej fabułę. Od kilku lat jestem zakochana w tej książce, ponieważ mocno ona mną wstrząsnęła i trochę zmieniła moje poglądy na świat. Kocham ją i polecam każdemu. Jednak wydaje mi się, że powinny ją czytać trochę dojrzalsze osoby, bo młodsi mogą nie wszystko wyciągnąć z tej książki. Ja na pewno sięgnę po nią raz jeszcze.

Tytuł: "Poczwarka"
Autor: Dorota Terakowska
Wydawnictwo: Literackie
Liczba stron: 322
Kategoria: Literatura piękna
Opis:
Adam i Ewa, bohaterowie powieści, żyją prawie jak w serialu. Mają po trzydzieści lat i starannie opracowany rodzinny biznesplan . Ład ich świata burzy pojawienie się córeczki, innej, niż oczekiwali. Mężczyzna i kobieta każde na swój sposób poznają to nowe życie. Między odrzuceniem a miłością kryje się niejedna tajemnica.






Nie wyobrażam sobie jesieni bez kryminału dlatego polecę wam książkę, która mocno zamraża.


Tytuł: "Kasacja"
Autor: Remigiusz Mróz
Wydawnictwo: Czwarta Strona
Liczba stron: 500
Kategoria: Kryminał
Opis:
Manipulacje, intrygi i bezwzględny, ale też fascynujący prawniczy świat…
Syn biznesmena zostaje oskarżony o zabicie dwóch osób. Sprawa wydaje się oczywista. Potencjalny winowajca spędza bowiem 10 dni zamknięty w swoim mieszkaniu w towarzystwie ciał zamordowanych osób.
Sprawę prowadzi Joanna Chyłka, pracująca dla bezwzględnej, warszawskiej korporacji. Nieprzebierająca w środkach prawniczka, która zrobi wszystko, by odnieść zwycięstwo w batalii sądowej. Pomaga jej młody, zafascynowany przełożoną, aplikant Kordian Oryński. Czy jednak wspólnie zdołają doprowadzić sprawę do szczęśliwego finału?
Tymczasem ich klient zdaje się prowadzić własną grę, której reguły zna tylko on sam. Nie przyznaje się do winy, ale też nie zaprzecza, że jest mordercą.
Dwoje prawników zostaje wciągniętych w wir manipulacji, który sięga dalej, niż mogliby przypuszczać.



Tytuł: "Art&Soul"
Autor: Brittainy C.Cherry
Wydawnictwo: Filia
Liczba stron: 390
Kategoria: Romans
Opis:
W szkole średniej byłam młodą, niepozorną artystką.
Nie zauważano mnie. Pomijano. Olewano.
Teraz jestem Arią Watson... „Tą” dziewczyną.
Jedna zła decyzja i zostałam zauważona – przypięto mi etykietkę puszczalskiej. Zostałam zdzirą.
Śmieciem.
I już nigdy nie będę niewidzialna.
Szczególnie dla Leviego Myersa. Był dziwnym chłopakiem o pięknej duszy, który zaakceptował i zrozumiał ukrytą w moim wnętrzu zbolałą dziewczynę.
Nie planowałam się zakochać. Jednak czy mogłam oprzeć się jego obietnicom? Przebaczeniu? Przyszłości, o której już prawie przestałam marzyć?
Byliśmy rozbici. Poznaczeni bliznami. Byliśmy dziwni i piękni zarazem.
Byliśmy dwiema zagubionymi duszami, które trzymały się jedynej rzeczy mogącej je spoić.
Siebie nawzajem.


Tytuł: "Szeptem"
Autor: Becca Fitzpatrick
Wydawnictwo: Otwarte
Liczba stron: 328
Kategoria: Fantastyka
Opis: 
Czasem zdarza się miłość nie z tego świata. Naprawdę nie z tego świata… Patch jest tajemniczy i zabójczo przystojny. Nic dziwnego, że szesnastoletnia Nora uległa jego urokowi. Niemal natychmiast w jej życiu zaczęły dziać się rzeczy, których nie da się wytłumaczyć. Chyba że… Chyba że ktoś wie, że znalazł się w samym środku bitwy. Bitwy, którą od wieków toczą Upadli z Nieśmiertelnymi. O Twoje życie. Ale cicho sza… Są tajemnice, o których mówi się tylko szeptem.


Ostatnia książka to też jedna z pierwszych pozycji, które przeczytałam. Pamiętam, że czytałam ją, ponieważ pan z historii mi ja polecił i ja ją pokochałam. Jest świetna i czytałam ją w październiku, czyli w jesieni. Cudna książka, od której zaczęła się moja miłość do kryminałów.

Tytuł: "Pan Samochodzik i templariusze"
Autor: Zbigniew Nienacki
Wydawnictwo: Siedmioróg
Liczba stron: 360
Kategoria: Literatura dziecięca
Opis: 
Tym razem Pan Samochodzik poszukuje skarbu templariuszy. Zaszyfrowane wskazówki prowadzą go na Mazury i do krzyżackiego zamku w Malborku. Czy znajdzie tam legendarne bogactwa średniowiecznych rycerzy? Musi się spieszyć, bo w tym samym czasie na łowy wyruszyli bezwzględni przestępcy... 







Oto moja propozycja książek na jesień. Ja jestem nimi zachwycona i będę je polecała wszystkim. Do zobaczenia w następnym poście. Buziaki ;*

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz