"Kto czyta książki, żyje podwójnie" Umberto Eco

sobota, 3 września 2016

TBR WRZESIEŃ

Hejka!
Dzisiaj zapraszam was na kolejne tbr. Tym razem na wrzesień. W tym miesiącu chcę przeczytać kilka książek, które zaczęłam czytać w sierpniu i nie tylko.

Z racji tego, że zaczął się rok szkolny, a ja jestem w klasie humanistycznej, dodatkowo maturalnej no to oczywiście musi być lektura w drugi dzień szkoły. Mam plany w tym miesiącu przeczytać 2 lektury.

Tytuł: "Chłopi"
Autor: Władysław St. Raymont
Wydawnictwo: Greg
Liczba stron: 720
Kategoria: Klasyka
Opis:
Akcja powieści rozgrywa się pod koniec XIX wieku. We wsi Lipce trwają jesienne prace polowe. Nikt nie spodziewa się mających wkrótce nadejść wypadków, które zaciążą na całej wiejskiej społeczności. Maciej Boryna, zaniepokojony losem swego gospodarstwa, podejmuje decyzję o małżeństwie. Jeszcze nie wie, że nadchodzi najbardziej nieszczęśliwy okres w jego życiu...




Tytuł: "Przedwiośnie"
Autor: Stefan Żeromski
Wydawnictwo:  IBIS
Liczba stron: 304
Kategoria: Klasyk
Opis: 












Mam nadzieję, że mimo szkoły uda mi się przeczytać kilka książek. Wypożyczyłam kilka z biblioteki więc muszę je przeczytać w najbliższym czasie.

Tytuł: "Art&Soul"
Autor: Brittainy C.Cherry
Wydawnictwo: Filia
Liczba stron: 390
Kategoria: Romans
Opis:
W szkole średniej byłam młodą, niepozorną artystką.
Nie zauważano mnie. Pomijano. Olewano.
Teraz jestem Arią Watson... „Tą” dziewczyną.
Jedna zła decyzja i zostałam zauważona – przypięto mi etykietkę puszczalskiej. Zostałam zdzirą. Śmieciem. I już nigdy nie będę niewidzialna. Szczególnie dla Leviego Myersa. Był dziwnym chłopakiem o pięknej duszy, który zaakceptował i zrozumiał ukrytą w moim wnętrzu zbolałą dziewczynę. Nie planowałam się zakochać. Jednak czy mogłam oprzeć się jego obietnicom? Przebaczeniu? Przyszłości, o której już prawie przestałam marzyć? Byliśmy rozbici. Poznaczeni bliznami. Byliśmy dziwni i piękni zarazem.
Byliśmy dwiema zagubionymi duszami, które trzymały się jedynej rzeczy mogącej je spoić. Siebie nawzajem. 


Tytuł: "Akademia wampirów"
Autor: Richelle Mead
Wydawnictwo: Nasza Księgarnia
Liczba stron: 336
Kategoria: Fantastyka
Opis: 
Tylko najlepszy przyjaciel może ocalić ci życie. Zwłaszcza jeśli twój wróg jest nieśmiertelny… Akademia wampirów to cykl powieściowy, który pokochały już miliony czytelników. Często jest porównywany ze "Zmierzchem" Stephanie Meyer.  W szkole imienia świętego Władimira wampiry czystej krwi – moroje – uczą się posługiwać swoimi nadnaturalnymi darami, a mieszańce – dampiry – szkolą się na ich opiekunów i oddanych strażników. Posępne mury kryją jednak więcej mrocznych tajemnic, niż można by podejrzewać. Lissie Dragomir, morojce ze szlachetnego rodu, grozi śmiertelne niebezpieczeństwo. Czy dampirka Rose, połączona z nią telepatyczną więzią, zdoła ochronić przyjaciółkę?

Tytuł : "Już czas"
Autor: Jodi Picult
Wydawnictwo: Prószyński i S-ka
Liczba stron: 512
Kategoria: Literatura współczesna
Opis: 
Od ponad dziesięciu lat Jenny Metcalf nie może przestać myśleć o swojej matce, Alice, która zaginęła w tajemniczych okolicznościach. Jenny nie chce uwierzyć, że została porzucona, więc uparcie tropi matkę w Internecie i przegląda jej stare pamiętniki. Alice była badaczką słoni i pisała głównie o nich, ale Jenny ma nadzieję, że zapiski kryją wskazówki co do miejsca pobytu matki.  Niestrudzona w poszukiwaniach, zyskuje dwoje nieoczekiwanych przymierzeńców. Pierwszym jest Serenity Jones, jasnowidzka, która wsławiła się odnajdywaniem zaginionych osób – a następnie zwątpiła w swój dar. Drugi to Virgil Stanhope, zgryźliwy prywatny detektyw, który niegdyś prowadził sprawę zaginięcia Alice oraz dziwnej, być może powiązanej z nim śmierci jednego z jej współpracowników. I gdy wspólnymi siłami dążą do odkrycia prawdy, uświadamiają sobie, że zadając trudne pytania, staną w obliczu jeszcze trudniejszych odpowiedzi.  Czy więź łącząca matkę i córkę może być silniejsza niż śmierć? Czy świat, który poznajemy za pomocą zmysłów, to jedyna rzeczywistość, jakiej możemy doświadczyć? 

Oprócz tego będę dobierała inne książki na jakie przyjdzie mi ochota no i na ile pozwoli mi na to czas. A tymczasem żegnam się z wami. Do usłyszenia w kolejny poście. Miłego weekendu. Buziaki ;*

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz