"Kto czyta książki, żyje podwójnie" Umberto Eco

wtorek, 14 czerwca 2016

KOCHAM KSIĄŻKI BOOK TAG #2

Hejka. Co prawda mniej więcej rok temu robiłam już ten tag, ale stwierdziłam, że to będzie fajna konfrontacja. Zobaczymy jak zmieniły się niektóre odpowiedzi na moje pytania, a może wciąż są takie same? Tutaj możecie znaleźć ten post: POST

1. Jaki gatunek książki najczęściej wybierasz?
Oczywiście najchętniej i najczęściej sięgam po kryminały. Tak! Kryminały są moim ulubionym gatunkiem i mogłabym go czytać do końca życia, a nawet dłużej. Oczywiście sięgam po inne książki, ale kryminały / thrillery to mój gatunek.

2. Wolisz książki papierowe, audiobooki, czy audiobooki?
Książki papierowe to najlepsza rzecz na świecie. Nie lubię słuchać audiobooków, bo ja jestem wzrokowcem i więcej zapamiętuje, gdy coś widzę. A po ebooki sięgam rzadko, bo po długim czytaniu książek elektronicznych bolą mnie oczy i nie jest to wygodne. Uwielbiam książki papierowe.

3. Jaka książka zrobiła na tobie największe wrażenie? 
Jest kilak takich pozycji, jednak największe piętno na moim serduszko odbiła książka "Love Rosie" Cecelii Ahern i "Kasacja" Remigiusza Mroza. Te książki mogę wam z czystym sercem polecić, bo są warte uwagi. 

4. Co najpierw? Książka, czy ekranizacja?
Oczywiście, że książka.


5. Gdzie czytasz książki?
Wszędzie. Ostatnio niestety najczęściej poza domem, bo nie mam czasu na czytanie w domu. W autobusie, w domu (w łóżku), w szkole, na mieście. Dosłownie wszędzie.


6. Jaką książkę ostatnio kupiłaś?
Ostatnio kupiłam "Dziewczyny, które zabiły Chloe", a tak naprawdę to się wymieniłąm za nią, ale jest to ostatnio książka, która do mnie dotarła.

7. Co czytasz aktualnie? Co przeczytałaś ostatnio? Co zamierzasz przeczytać niebawem? 
Aktualnie czytam książkę "Obrona" , ostatnio przeczytałam "Kwiat pustyni", a następnie mam zamiar przeczytać "Zanim się pojawiłeś".

8. Czy używasz zakładek?
Taaaak!  Kocham zakładki i non stop ich używam.

9. Jaka jest twoja ulubiona książka z dzieciństwa?
Kocham "Małego księcia" !! 

10. Czy oceniasz książki po okładce? 
O tak! Ja jestem okładkową sroką i jak kupuje książkę, czy wypożyczam ją z biblioteki to w pierwszej kolejności zwracam uwagę na okładkę. I tak, wiem wiem, nie powinnam oceniać książki po okładce, ale z tym się trzeba nauczyć żyć.

11. Czy ulegasz promocjom cenowym na książki?
Muszę przyznać, że nie tylko na książki. Ja praktycznie wszystko kupuję w  promocjach. Serio. A jak już widzę książkę za kilka złotych to nawet się nie zastanawiam i od razu biorę, co doprowadza mnie do tego, że mam kilka książek na swojej półce takich, których nigdy nie przeczytam, bo po prostu coś mi w nich nie odpowiada, ale kupiłam je bo miały piękną okładkę, albo były w promocji.

12. Na jaką ekranizację zaplanowaną na rok 2016 czekasz?
Ogólnie czekam na ekranizację którejś z książek Remigiusza Mroza i mam nadzieję, że doczekam się tej chwili. A jeżeli chodzi o premierę tego roku to czekam na film "Zanim się pojawiłeś". Wszyscy o tym teraz mówią więc trzeba obejrzeć. Premiera już w czerwcu.  

13. Jaką książkę powinien przeczytać każdy, bez względu na zainteresowania?
Taką książką jest na pewno "Gwiazd naszych wina" Johna Greena i "Poczwarka" Doroty Terakowskiej. Obie książki opowiadają o chorobie, o stracie i o miłości. Każdy powinien przeczytać te książki, bo są cudowne.   

14. Jaka jest twoja ulubiona książka?
Nie mam konkretnej ulubionej książki. Jeszcze nie trafiłam na taką książkę, które byłaby moją ulubioną, ponieważ jest wiele takich książek, które kocham, którym dałam 10/10 i które są boskie. Natomiast jednej książce dałam 11/10 gwiazdek i jest to książka "Love Rosie".   

15. Masz jakieś książkowe postanowienie na 2016r?
Po ostatnim wyzwaniu (100 książek, które chce przeczytać) mam traume i zrobiłam sobie postanowienia na 2016r, ale jak na razie wypełniam tylko wyzwanie przeczytam tyle ile mam wzrostu. Na szczęście jestem dosyć niska i mam trochę ułatwione zadanie.   

16. Autor, którego możesz polecić w ciemno?
Remigiusz Mróz!!! <3 <3  

17. Częściej czytasz książki wypożyczone, czy wolisz własny zakup?
Niestety, częściej czytam książki z biblioteki niż z domowej biblioteczki. Dzieje się tak dlatego, że jeszcze nie mam swojej półki na książki i upycham je, gdzie podanie. Dlatego wypożyczam książki z biblioteki. Ale uwielbiam chodzić po bibliotekach więc jest to czysta przyjemność.

Moje dzisiejsze odpowiedzi i odpowiedzi z 2015 r nie różnią się jakoś bardzo. Taguję:
czytam-pisze-recenzuje-polecam 

4 komentarze:

  1. Ja również uwielbiam papierowe książki ;) Nie mam cierpliwości do audiobooków...
    Pozdrawiam
    Moment Of Dreams ♥

    OdpowiedzUsuń
  2. Dzięki za nominację, w przyszłym tygodniu będzie odpowiedź ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Czekam na twoją wersję. Daj znać jak już zrobisz swój post ;)

    OdpowiedzUsuń