"Kto czyta książki, żyje podwójnie" Umberto Eco

sobota, 12 września 2015



KOCHAM KSIĄŻKI TAG!




1. Jaki gatunek książki najczęściej wybierasz? 
    Staram się czytać książki o różnorodnej tematyce, jednak najczęściej sięgam po kryminały. Uwielbiam ten gatunek i zawsze po niego sięgam. Często czytam również romanse i obyczajówki. 

2. Wolisz książki papierowe, ebooki, czy audiobooki? 
    Oczywiście, że książki papierowe.

3. Jaka książka zrobiła na tobie największe wrażenie?
    Jest kilka takich książkę, ale bardzo pozytywnie zaskoczyła mnie książka "Igrzyska śmierci". Kocham ją! 

4. Co najpierw? Książka, czy ekranizacja?
    Staram się najpierw czytać książki, a dopiero później oglądać filmy. Ale różnie to bywa. 

5. Gdzie czytasz książki?
    Można powiedzieć, że wszędzie. Czytam jadąc autobusem, w szkole, idąc na zakupy, podczas śniadania, czy przed snem. Czytam wszędzie. 

6. Jaką książkę ostatnio kupiłaś?
    Teraz staram się oszczędzać, i nie kupuje książek, ale ostatnio mama mi kupiła "Syn" Jo Nesbo, a sama to zamówiłam sobie książkę "Oddam Ci słońce" J. Nelson. 

7. Co czytasz aktualnie? Co przeczytałaś ostatnio? Co zamierzasz przeczytać niebawem? 
    Teraz czytam: Jack Ketchum "Dziewczyna z sąsiedztwa" 
    Ostatnio przeczytałam: Jessica Verdi "Moje życie od teraz"
    Będę czytała: Judith Fathallah  "Chyda"

8. Czy używasz zakładek?
    Pewnie, że tak! Nie wyobrażam sobie życia bez zakładek, zakładek indeksujących, karteczek samoprzylepnych itp rzeczy. No i oczywiście bez książek, herbaty, cappuccina, mojego chłopaka i wielu innych rzeczy. 

9. Jaka jest twoja ulubiona książka z dzieciństwa?
   Hmmm... Przyznam szczerze, że jak byłam mała to dla mnie czytanie było mordęgą. Ale w pewnym momencie się ogarnęłam i zaczęłam czytać i teraz to kocham. A książką, która w dzieciństwie bardzo zapadła mi w pamięć to "Mały książę".  
 
10. Czy oceniasz książki po okładce?  
      Zdarza mi się. Jak widzę piękną okładkę to muszę kupić daną książkę, bo jest piękna. Nie zawsze jest ona dobra, ale zdarza się, że jest świetna. 

11. Czy ulegasz promocjom cenowym na książki?
     Pewnie, że tak! Uwielbiam "wyhaczać" coś na promocjach. To świetna sprawa. 

12. Na jaką ekranizację zaplanowaną na rok 2015 czekasz?
      Nie ma takiego filmu. Ja rzadko oglądam filmy więc nie czekam na żaden film. 

13. Jaką książkę powinien przeczytać każdy, bez względu na zainteresowania?
      Uważam, że takimi książkami są "Oskar i pani Róża" i "Gwiazd naszych wina". Są to książki, które poruszają bardzo trudne tematy życiowe i dosadnie trafiają do odbiorcy. Myślę, że spodobają się każdemu, bez względu na zainteresowania, ale myślę też, że są to książki dla troszeczkę starszych odbiorców, tak +15/16, bo tematyka jest bardzo trudna i młodsi odbiorcy mogą jej nie zrozumieć.

14. Twoja ulubiona książka?
     Oh, jest tyle książek, które uwielbiam. "Oskar i pani Róża", "Gwiazd naszych wina", "Igrzyska śmierci", "Pora na życie", "I nie było już nikogo", "Wilk z Wall Street". No mnóstwo cudeniek.   

15. Masz jakieś książkowe postanowienie na 2015 rok?
     Chce przeczytać min 50 książek i wykonać moje WYZWANIE KSIĄŻKOWE, którego się podjęłam. 

16. Autor, którego możesz polecić w ciemno?
     Matthew Quick, John Green, Jordan Belford, Jo Nesbo. 

17. Częściej czytasz książki wypożyczone, czy wolisz własny zakup?
      Uwielbiam kupować książki, ale problem w tym, że nie mam biblioteczki, regału itp. Dlatego mam problem z umiejscowieniem ich. Częściej wypożyczam książki z biblioteki niż kupuje, ale uwielbiam i jedno o drugie.           

Mam nadzieję, że post wam się podobał. Miłego weekendu! Buziaky ;*  

PS.         
Zapomniałam kogoś otagować. Taguję:
http://dobraksiazka1.blogspot.com/
http://nikaogolnie.blogspot.com/
I oczywiście zachęcam każdego kto jest zainteresowany do zrobienia tego tagu ;)



5 komentarzy:

  1. Muszę się w końcu zabrać za Igrzyska :)
    Również lubię okładkę GNW jedna z najlepszych filmowych

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się z tobą. Nie przepadam za filmowymi okładkami, ale ta jest świetna ;) Koniecznie przeczytaj igrzyska. Polecam! ;)

      Usuń
  2. Ooooo, miło mi <3 Na pewno zrobię tag, dziękuję za nominację, szczególnie, że pytania ciekawe :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ma za co ;* Mi też się ten tag spodobał ;) Koniecznie daj znać kiedy juz zrobisz swoją wersję tego tagu. Na pewno zerknę ;)

      Usuń