"Kto czyta książki, żyje podwójnie" Umberto Eco

czwartek, 21 kwietnia 2016

"MUSIMY COŚ ZMIENIĆ" SANDY HALL- recenzja

Hej. Dziś recenzja książki, która jest z mojej biblioteczki. Kupiłam ją kiedyś w promocji w biedronce i bardzo byłam jej ciekaw.  W kwietniu zdecydowałam, że w końcu przyszedł czas na jakąś historię miłosna. Trzeba czasami się oderwać od kryminałów. Dzisiaj troszeczkę inna recenzja, czyli recenzja z pytań do dyskusji z ostatnich stron książki. Mam nadzieję, że taka forma recenzji wam się spodoba.

Tytuł: "Musimy coś zmienić"
Autor: Sandy Hall
Wydawnictwo: Pascal
Liczba stron: 300
Opis:
Zabawna opowieść o zakochiwaniu się!
Lea i Gabe mają ze sobą wiele wspólnego. Łączy ich niewidzialna więź, jednak… nigdy ze sobą nie rozmawiali. Wszyscy na około chcą im pomóc i ich zeswatać! Jedna impreza pomaga im przełamać lody i rozwiązać pewną zagadkę.
Co ciekawe, to love story opowiedziane
z perspektywy ich znajomych!






 „Jeszcze nie widziałam, żeby Gabe i Lea ze sobą rozmawiali. Dużo czasu spędzają, patrząc na siebie z rozmarzeniem, więc musi ich do siebie ciągnąć. Wygląda to tak, jakby założyli koło potajemnej wzajemnej adoracji, ale teraz nadszedł czas, aby sobie o tym powiedzieli. Lea podnosi wzrok znad zeszytu i uśmiecha się do mnie. A potem w tej samej chwili obie
dostrzegamy, że Gabe rozmawia z Hillary. Psiakrew, Hillary!”

PYTANIA DO DYSKUSJI:

1. Czy podobało ci się opowiadanie historii przez wiele postaci? Czy książka zrobiłaby na tobie takie samo wrażenie, gdyby miała tradycyjną narrację?
- Bardzo spodobała mi się ta forma prowadzenia narracji. Myślę, że dzięki tej narracji książka jest wyjątkowa i ma w sobie coś szczególnego, co ją wyróżnia. Możemy spojrzeć na tę parę z 14 różnych perspektyw.

2. Co myślisz o Gabie i Lei? Czy postrzegałbyś tych bohaterów inaczej, gdybyś znał ich myśli?
-Myślę, że gdyby autorka napisała tę książkę w inny sposób, tak że znalibyśmy myśli bohaterów na pewno miałabym o nich inne zdanie, ponieważ wiedziałabym coś więcej o nich, o ich sposobie bycia, charakterze, czy wyglądzie. Tu jednak wiemy tylko to, że byli nieśmiali i że bardzo się kochają.

3. Które sceny mogłyby być opowiedziane z punktu widzenia Gaba, a które z perspektywy Lei?
- Myślę, że z punktu widzenia Gaba mogłyby być opisane sceny opisywane przez jego przyjaciela i ogólnie przez postacie męskie, a z perspektywy Lei żeńskie postacie.

4. Który bohater twoim zdaniem najlepiej opowiadał tę historię, a który najgorzej?
-Najgorzej opowiadała historię ławka i wiewiórka, bo sś to rzeczy, które nie przedstawiały żadnych konkretów. Natomiast najlepiej opowiedział historię brat Gaba Sam, ponieważ wydawało mi się, że on najbardziej go zna.

5. Jak sądzisz, dlaczego wprowadzono bardzo nietypowe postaci; opowiedziano historię z perspektywy ławki i wiewiórki?
-Myślę, że autorka chciała podkreślić nietypowość książki oraz tej pary.

6. Czy uważasz, że wszyscy narratorzy byli bezstronni? A może ich punkt widzenia sprawił, że zniekształcali rzeczywistość w swoich opowieściach?
-Myślę, że każdy z nich opowiedział swój punkt widzenia i był w tym prawdziwy. No i każdy kibicował tej parze.

7. W pewnym momencie Gabe tworzy listę rzeczy, które chciał powiedzieć Lei, ale tego nie zrobił. Jeden z punktów brzmiał :" Jest dużo rzeczy, o których powinienem ci powiedzieć, ponieważ gdybyś o nich wiedziała, mogłabyś aż tak mnie nie lubić, ale może mimo wszystko byś mnie lubiła." Jak myślisz: dlaczego tak uważa? Czy Lea dawała mu do zrozumienia, że mogłaby go nie lubić, gdyby naprawdę go poznała?
- Myślę, że oni są dla ciebie stworzeni, i że powinni być razem. I że gdyby Lea go poznała, na pewno by go pokochała.

8. Co sądzisz o pracach zadawanych przez Ingę na zajęciach z kreatywnego pisania? Umiałby opisać jakąś osobę bez użycia przymiotników?
-Myślę, że to bardzo dobry i rozwojowy pomysł. Myślę, że umiałby opisać jakąś osobę bez użycia przymiotników, bo to bardzo zdolna osoba.

9. Czy kiedykolwiek miałeś okazję obserwować dwoje ludzi, którzy powoli się w sobie zakochują? Gdybyś przyjaźnił się z Gabe'em i Leą, jakiej rady byś im udzielił?
 -Widziałam tylko jak moi znajomi się w sobie zakochują, ale nigdy nie obserwowałam nieznajomych ludzi. A co mogłabym im poradzić? Może to, żeby byli bardziej otwarci, nie wstydzili się i szli prosto do wyznaczonego celu.

10. Gdybyś mógł wybrać jednego z bohaterów książki, aby opisał własną historię, kogo byś wybrała?
-Myślę, że chciałabym poznać historię Ingi i Pam, ponieważ nigdy nie czytałam żadnej książki o lesbijkach. Jest dużo książkę, w których jeden z bohaterów jest homoseksualistą, ale żeby było o kobietach to jeszcze nie słyszałam. Myślę, że byłoby ciekawie poznać uczucia i emocje takich ludzi,

 WYZWANIE KSIĄŻKOWE:
- Przeczytam tyle ile mam wzrostu: 2cm 
- Wyzwanie książkowe 2016: Historia miłości



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz