"Kto czyta książki, żyje podwójnie" Umberto Eco

sobota, 2 stycznia 2016

"Z INNEJ BAJKI" JODI PICOULT & SAMANTHA VAN LEER- recenzja

Hej kochani. Dzisiaj zapraszam na kolejną i ostatnią już recenzję książki z roku 2015. Przeczytałam ją dosłownie w ostatnich dniach grudnia ubiegłego roku. Zapraszam na recenzję.

Tytuł: "Z innej bajki"
Autorzy: Jodi Picoult & Samantha Van Leer
Wydawnictwo: Prószyński i S-ka
Liczba stron: 312
Ocena: 9/10
Opis: 
Prawdziwe bajki nie są dla ludzi o słabych nerwach. Dzieci są ścigane przez wilki i zjadane przez czarownice; kobiety zapadają w śpiączkę i padają ofiarą niegodziwych członków rodziny. Ale cały ten ból i męczarnie wynagradza im zakończenie: długo i szczęśliwie. Nieważne, że na półrocze dostałaś cztery minus z francuskiego i jako jedyna dziewczyna w szkole nie masz pary na bal semestralny. Długo i szczęśliwie to balsam na rozkołatane serce.Piętnastoletnia Delilah McPhee ma pecha. Nielubiana przez rówieśników, najchętniej siedziałaby z nosem w książce. Pewnego razu czyta bajkę o Oliverze, księciu spryciarzu – i ku swemu zdziwieniu nie może się od niej oderwać. Któregoś dnia słyszy głos płynący z kartki i dowiaduje się, że książę planuje ucieczkę. Czy Delilah pomoże Oliverowi wydostać się z bajki? A może… sama się w niej znajdzie?

"Czasem kluczem do szczęścia jest oczekiwać mniej od losu. Dzięki temu unikniesz rozczarowań."
To jest tak cudowna i magiczna książka i zdecydowanie przepięknie wydana. W śrdku znajdziemy kolorową czcionkę, piękne obrazki i małe aplikacje.

Pokochałam bohaterów tej książki od pierwszej strony. Delilah, Oliver<3 Przepiękna, przecudowna, magiczna książka, która na początku mi się nie spodobała, tzn pierwszych 10 stron, ale później przepadłam. Książka świetna, ze świetnymi ilustracji, pięknie wydana, o wspaniałej tematyce, o miłości, która na pozór może wydawać się niemożliwa. Niesamowita książka, którą czyta się naprawdę bardzo szybko. Niesamowita książka, którą serdecznie wam polecam.

Jest kontynuacja tej książki o tytule "Po drugiej stronie kartki". 
Najlepsze w tej książce jest to, że napisały ją mama i córka co niesamowicie mi imponuje. Dodatkowo książka jest przepełniona miłością, ciepłem. Jest po prostu świetna. Momentami czułam takie zespolenie z główną bohaterką, taką więź, zespolenie. Wczuwałam się w jej sytuację.

Mamy tutaj przepiękne połączenie świata realictycznego, naszego, ze światem bajki. Wciąga.  

JODI PICOULT
Studiowała nauki humanistyczne na Uniwersytecie Princeton i pedagogikę na Uniwersytecie Harvarda. W 2003 roku otrzymała nagrodę New England Book Award za całokształt twórczości. Jest autorką trzynastu powieści, m.in.: Bez mojej zgody, Zagubiona przeszłość, Świadectwo prawdy i Dzięsiąty krąg.
Urodziła się i wychowała na Long Island. Już w trakcie studiów na Uniwersytecie Princeton udało jej się opublikować dwa krótkie opowiadania w magazynie "Seventeen". "Kiedy po raz pierwszy zadzwonił wydawca i powiedział, że chcą zapłacić za moje opowiadanie, od razu zadzwoniłam do mamy i oświadczyłam, że zostanę pisarką!" - mówi Picoult. "To świetnie" - powiedziała mama i zapytała, w jaki sposób zamierzam się utrzymywać? Tak postawione pytanie sprowadziło Jodi Picoult na ziemię. Po ukończeniu Princeton podejmowała różne prace, które zapewniały jej samodzielność finansową. Uzyskała dyplom na Harvardzie i wyszła za mąż za Tima Van Leer'a, którego poznała jeszcze podczas studiów w Princeton. Pierwszą powieść ukończyła, gdy była w ciąży z pierwszym dzieckiem. "Dowiedziałam się, że moja powieść zostanie opublikowana tuż przed narodzinami mojego syna. Miałam wtedy dość wyidealizowaną wizję życia po jego narodzinach. Widziałam, jak będzie siedział u moich stóp, gaworzył, a ja będę pisać kolejną powieść. Nie muszę dodawać, że nie do końca mi się to udało." Próba pogodzenia życia zawodowego z byciem pełnoetatową matką zaowocowała jednak powstaniem kolejnej powieści. Przez kilka kolejnych lat wydawała na świat - na zmianę - dziecko i nową powieść. Teraz - z trójką dzieci - przyznaje, że będąc sławną pisarką, tak naprawdę jest po prostu matką. "Trochę czasu zajęło mi znalezienie równowagi" - mówi. "Ale jestem lepszą matką, bo piszę... i lepszą pisarką, bo jako matka wiem, jak daleko jesteśmy w stanie się posunąć dla ludzi, których kochamy." Jodi Picoult mieszka z rodziną w Hanoverze, New Hampshire.


 SAMANTHA VAN LEER


 Córka znanej na całym świecie pisarki Jodi Picoult.














Na dzisiaj to tyle. Serdecznie zapraszam na jutro na podsumowanie roku. Pa ;*


2 komentarze:

  1. Nie mogę się doczekać aż przeczytam tę książkę :3
    Świetna recenzja :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję kochana. Szybko się za nią zabieraj i napisz jakie masz odczucia po lekturze. Pozdrawiam ;*

    OdpowiedzUsuń