"Kto czyta książki, żyje podwójnie" Umberto Eco

wtorek, 20 października 2015

Stephen King "Cmentarz zwierząt"- recenzja 

"Śmierć jest tajemnicą, a pogrzeb - sekretem."

Tytuł: "Cmentarz zwieżąt" 
Autor: Stephen King 
Wydawnictwo: Prószyński i S-ka
Liczba stron: 420
Ocena: 8/10

★★★★★★★★☆☆ (8/10)

Opis:  
Zazwyczaj przeprowadzka to początek nowego życia, ale dla rodziny Creedów stała się początkiem ich końca. Mistrz horroru Stephen King zaprasza czytelników na wycieczkę do piekła i z powrotem! Na świecie istnieją dobre i złe miejsca. Nowy dom rodziny Creedów w Ludlow był niewątpliwie dobrym miejscem - przytulną, przyjazną wiejską przystanią po zgiełku i chaosie Chicago. Cudowne otoczenie Nowej Anglii, łąki, las; idealna siedziba dla młodego lekarza, jego żony, dwójki dzieci i kota. Wspaniała praca, mili sąsiedzi - i droga, po której nieustannie przetaczają się ciężarówki. Droga i miejsce za domem, w lesie, pełne wzniesionych dziecięcymi rękami nagrobków, z napisem na bramie: CMĘTARZ ZWIEŻĄT (cóż, nie wszystkie dzieci znają dobrze ortografię...). Ci, którzy nie znają przeszłości, zwykle ją powtarzają... i nie chcą słuchać ostrzeżeń. Stephen King napisał tę powieść podczas pobytu w wynajętym domku w Orrington, w stanie Maine. Fakt ten nic by nie znaczył, gdyby nie cmentarz zwierząt, który znajdował się za domkiem... Powieść zekranizowano w 1989 roku, scenariusz napisał sam autor książki (film znany w Polsce pod tytułem „Smętarz dla zwierzaków”). King wystąpił w filmie w roli księdza odprawiającego mszę podczas pogrzebu. 

"On kupił jej sześć sukienek, a ja wskrzesiłem z martwych jej pieprzonego kota, więc kto kocha ją bardziej?"

Książka ta bardzo pozytywnie mnie zaskoczyła. Kiedy sięgałam po tę książkę nie wiedziałam czego mam się spodziewać. W prawdzie czytałam książkę Kinga, ale nie znam jeszcze jego twórczości, a bardzo chciałabym przeczytać jeszcze więcej jego książek. Książka pochodzi z biblioteki. Zacznę może od tego, że książka opowiada o rodzinie Creedów, która przeprowadza się do nowego miasta. Jednak nie wszystko jawi się w kolorowych barwach. Pewnego dnia dochodzi do tragedii. Nie będę tu spojlerować, ale S. King to mistrz spojlerów. W pewnym momencie wspomina o pewniej śmierci co nie do końca pochwalam. Uważam, że gdyby wątek ten poprowadził w bardziej tajemniczy sposób było by to lepsze i bardziej trzymało w napięciu. 

"Nie należy wierzyć, iż istnieją granice grozy, który zdolny jest przyjąć ludzki umysł."

Jeżeli chodzi o bohaterów to postacie takie jak Louis, czy Rachel bardzo przydadły mi do gustu. Uwielbiam te postaci i jako osoby i jako parę, bo naprawdę byli świetnym małżeństwem. A ich dzieciaki? Gaga i Ellie to takie słodkie dzieciak! Louis jest lekarzem, a Rachel opiekuj się dziećmi. Udana rodzinka. Pewne wydarzenia zaburzają ich spokój. Ale tego dowiecie się czytając książkę. 

"Koty to gangsterzy świata zwierzęcego, żyjący poza prawem i tam ginący."

Kot Church jest jedną z ważniejszych postaci w tej książce. Jest to pupilek rodziny. Dzieci go uwielbiają. Do czasu. Książkę czyta się szybko, trzyma w napięciu, jest napisana prostym językiem. Myślę, że spodoba się osobom, które lubią tego typu książki lub tym, które chciałby poznać ten świat. Cmentarz zwieżąt jest miejscem przepełnionym grozą, tajemniczością i pełna zagadek. Z każdą stroną dowiadujemy się nowych rzeczy.  Polecam ją bardzo serdecznie, aczkolwiek wiem, że nie każdemu przypadnie do gustu. Mi się podoba. 

"Nie ma zysku bez ryzyka, ani ryzyka bez miłości."



STEPHEN KING


Napisał ponad pięćdziesiąt książek i wszystkie zyskały status światowych bestsellerów. Znajdują się między nimi: "Miasteczko Salem", "Misery", "Dallas ’63", "Lśnienie", czy "Doktor Sen". Powieści Kinga doczekały się wielomilionowych nakładów, tłumaczeń na przeszło 30 języków, a na całym świecie można znaleźć ponad 300 milionów egzemplarzy książek z jego nazwiskiem na okładce. Stephen King mieszka w stanie Maine z żoną, powieściopisarką Tabithą King.






WYZWANIE KSIĄŻKOWE # Książka, która cię przestraszyła.  

 A co ty myślisz o tej książce? Chętnie poznam twoją opinię. Zaczytanego dnia ;*


"Człowiek uczy się to akceptować. W przeciwnym razie prędzej czy później wylądowałby w pokoju bez klamek, skąd pisałby do rodziny listy kredkami świecowymi."


4 komentarze:

  1. Ostatnio ciągle obiecuje sobie ze zabiorę się za kolejnego Kinga Ale ciągle mi z tym nie po drodze :/
    W każdym razie mam zamiar przeczytać oczywiście Cmentarz zwierząt i liczę na to że mnie przerazi ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A polecasz jakieś jego książki ? Bo ja czytałam tylko "Cmentarz zwieżąt" i "Rok wilkołaka" , a chce zdecydowanie więcej ! ;)

      Usuń
  2. Mnie osobiście ta książka Kinga nie przypadła do gustu. Niemiłosiernie mi się dłużyła, akcja właściwie nie posuwała się do przodu, a zakończenie jakoś specjalnie mną nie wstrząsnęło. Przeczytałam chyba pięć książek Kinga i w zasadzie tylko jedna przypadła mi do gustu - był to "Wielki Marsz", ktory napisał pos pseudonimem.

    Books by Geek Girl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi się spodobała, bo przede wszystkim było to coś innego. To dopiero moja 2 książki Kinga więc nie znam jego twórczości, dopiero się wdrażam. Ale wiadomo, że każdy ma inne zdanie ;) Tak jak pisałam, książki Kinga nie są dla każdego ;)

      Usuń