"Kto czyta książki, żyje podwójnie" Umberto Eco

sobota, 17 października 2015

BACK TO SCHOOL #2 MOJE SPOSOBY NA NAUKĘ 





Dzisiaj troszeczkę oderwiemy się od tematyki książkowej i opowiem wam o moich sposobach na naukę. Myślę, że wiele osób ma z tym problem. Zapraszam na moje sposoby na naukę.
1. Systematyczność. 
Bardzo ważną rzeczą jeżeli chodzi o naukę jest systematyczność. Jeżeli uczymy się "z lekcji na lekcję" to później pisząc kartkówkę, czy sprawdzian mamy o wiele mniej nauki. To co umiemy to sobie tylko powtórzymy, a to czego musimy się jeszcze nauczyć to po prostu się uczymy. Jest tego o wiele mniej. Poza tym nauczyciele czasami nas zaskakują i robią tzn. niezapowiedzianą kartkówkę. Ucząc się na bieżąco nie grozi nam 1 za takową kartkówkę,

2. Na kolorowo.
Jeżeli jesteś wzrokowcem tak jak ja to kolory są dla ciebie najlepszym  rozwiązaniem! Mój zeszyt jest kolorowy, baaardzo kolorowy. Kocham kolorowe długopisy, zakreślacze, karteczki, zakładki indeksujące itp. To pomaga mi się uczyć. Zdecydowanie! Podkreślaj najważniejsze informacje, tak żeby rzucały się w oczy. Nie bój się kolorów! 

3. Mówienie, czytanie na głos
Gdy jesteś słuchowcem, albo po prostu lubisz ten rodzaj nauki, czytaj lub mów na głos. Badania dowodzą, że mówiąc coś na głos więcej zapamiętujesz. Ja jestem najlepszym dowodem na to, że tak jest. Kiedy czytam sobie lekcję w podręczniku na głos o wiele więcej zapamiętuję niż gdybym przeczytała po cichu.  Jak dla mnie to świetny sposób na naukę. 

4. Nie odkładaj wszystkiego na ostatnią chwilę.
Niestety z tym sposobem różnie mi wychodzi. Jeżeli na przykład masz do zrobienia referat na środę to nie czekaj do wtorku, aby go napisać. Pisz sobie go "warstwowo" tzn albo w weekend, albo codziennie po trochę. Ten sposób pomoże ci w lepszym zorganizowaniu czasu i być może zaoszczędzeniu czasu. Albo gdy masz sprawdzian z powiedzmy historii z 9 lekcji to tydzień wcześniej zacznij  sobie czytać te tematy od początku, podkreślaj najważniejsze informacje, a przed sprawdzianem powtórz to, co najważniejsze. To naprawdę pomaga! 

5. Przepisywanie.
Bardzo fajnym aczkolwiek czasochłonnym sposobem na naukę jest przepisywanie. Zaznacz najważniejsze informacje, a następnie przepisz je na kartkę. W chwili przepisywanie też się uczysz! Albo jeżeli musisz nauczyć się słówek z angielskiego bądź innego języka obcego zaznacz te, których nie umiesz, a następnie przepisz je na kartkę.  Wtedy uczysz się tych słówek, których nie umiesz, a te które już umiesz tylko sobie przypominasz. 

6. Rozwiązywanie zadań na bieżąco. 
Ostatnie już 2 sposoby chciałam poświęcić na przedmioty ścisłe. Ja sama jestem humanistką i mam ogromny problem z matematyką, czy geografią. Kiedy w 1 liceum zaczęły się moje problemy z matematyką zaczęłam rozwiązywać wszystkie zadania na bieżąco. Moja pani od matematyka podaje nam 30-50 zadań z podręcznika, które mogą się pojawić na sprawdzianie, wtedy ja je rozwiązuję i to mi bardzo pomaga. 

7. Korepetycje. 
Jeżeli masz problem z jakimś przedmiotem, nie czekaj, aż cię oświeci tylko poszukaj korepetycji. Jest to dość kosztowny sposób nauki, ale są takie przedmioty, z których czasami musisz sobie pomóc. Takie korepetycje kosztują od 15-50 zł, w zależności od korepetytora i miejscowości, w której mieszkasz. Ja uczęszczam na korepetycje z matematyki i uwierzcie mi, że ogromnie mi pomagają. Oczywiście korepetycje same w sobie nic nie pomogą. Wymagają one od nas skupienia, systematycznej pracy ,dużej ilości nauki i przede wszystkim chęci. Bez tego to wszystko nie ma sensu. 

Mam nadzieję, że moje sposoby Ci się sprawdzą, i że mogłam Ci w jakiś sposób pomóc. Są to moje sprawdzone sposoby. Daj znać jak się one u Ciebie sprawdziły. A może ty masz inny sposób na naukę? Pisz w komentarzu. 

Miłego weekendu. ;)   

2 komentarze:

  1. Świetne sposoby. Uwielbiam wszystko kolorować :)

    Buziaki<3
    http://modnaksiazka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo. Ja też uwielbiam wszystko kolorować. Na pewno zajrzę na twojego bloga ;) ;*

      Usuń