"Kto czyta książki, żyje podwójnie" Umberto Eco

piątek, 14 sierpnia 2015


KRYMINAŁKI #1

Witajcie. W ten piękny,gorący, sierpniowy dzień zapraszam was na kolejną recenzję i nową serię na moim blogu. Jest to seria KRYMINAŁKI, w której raz w miesiącu pojawi się recenzja kryminału, thrillery lub sensacje.  Będzie to dla mnie motywacja żeby czytać więcej kryminałów, a poza tym kocham ten gatunek. Zapraszam ;)


Tytuł: "Krew na śniegu"
Autor: Jo Nesbo
Wydawnictwo: Dolnośląskie
Miejsce zakupu: aros.pl
Ilość stron: 162
Ocena: 7/10
Opis:
Olav zarabia na życie jako płatny zabójca. Nie ma przyjaciół ani rodziny. Pewnego dnia spotyka kobietę swoich marzeń, ale... Po pierwsze, ona jest żoną jego szefa. Po drugie, Olav właśnie dostał zlecenie, by ją zabić.


Jo Nesbø

Norweski pisarz oraz muzyk poprockowy. Nesbø jest autorem cyklu powieści kryminalnych, w których głównym bohaterem jest policjant Harry Hole. Za swą debiutancką powieść Człowiek-nietoperz (norw. Flaggermusmannen) Nesbø otrzymał literacką Nagrodę Rivertona oraz Szklany Klucz, obydwie przyznawane za najlepsze powieści kryminalne. Z kolei za powieść Czerwone gardło (norw. Rødstrupe) otrzymał w 2000 nagrodę norweskich księgarzy. W 2004 książka ta została wybrana najlepszym norweskim kryminałem wszech czasów (norw. Tidenes beste norske krim). W 2007 powieść Czerwone gardło pojawiła się jako kandydatka do nagrody Złotego Sztyletu za najlepszą powieść kryminalną, przetłumaczoną na język angielski.

To było moje pierwsze spotkanie z tym autorem. Historia jaką wymyślił Nesbo jest naprawdę rewelacyjna. Bardzo mi się podoba. Styl pisania autora jest również rewelacyjny. Bardzo, ale to bardzo mi się to podobało. Natomiast nie podobało mi się w tej książce zakończenie. Moim zdaniem było trochę słabe. A po drugie, spodziewałam się po tej książce lepszego napięcia. Myślałam, że będzie to książka, od której nie będę mogła się oderwać, bo będzie tak trzymała w napięciu. Niestety nie otrzymałam tego w takim stopniu jak chciałam. Aczkolwiek książka jest całkiem fajna. Czytało się ją bardzo szybko, była krotka, szybka i przyjemna. Mimo wszystko serdecznie wam polecam tę książkę.


WYZWANIE KSIĄŻKOWE 
Kryminał lub thriller 
Mam nadzieję, że nowa seria wam się spodoba. Pa ;* Miłego weekendu ;)
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz