"Kto czyta książki, żyje podwójnie" Umberto Eco

środa, 1 lipca 2015



TYDZIEŃ Z KSIAZKOMANIACZKA DZIEŃ 6.


Witajcie kochani. Dzisiaj nowy post, a w nim...
recenzja...



GAYLE FORMAN „WRÓĆ ,JEŚLI PAMIĘTASZ”




Ciąg dalszy losów Mii i Adama, bohaterów "Zostań, jeśli kochasz", światowego bestsellera, przetłumaczonego na ponad trzydzieści języków, na którego podstawie powstał wzruszający film z Chloë Grace Moretz i Jamiem Blackleyem w rolach głównych.

Minęły trzy lata od tragicznego wypadku, który na zawsze zmienił życie Mii. Chociaż dziewczyna straciła rodziców i młodszego brata, postanowiła żyć dalej. Obudziła się ze śpiączki… ale zniknęła z życia Adama. Teraz żyją osobno po dwóch stronach Ameryki – Mia jako wschodząca gwiazda wśród wiolonczelistek, Adam jako rockman, idol nastolatek i obiekt zainteresowania tabloidów. Pewnego dnia los daje im drugą szansę…

Przemierzając ulice Nowego Jorku, miasta, które stało się nowym domem Mii, wyruszą w podróż w przeszłość. Czy uda im się odnaleźć miłość? Czy Mię i Adama czeka wspólna przyszłość?

Jeżeli chodzi o część 1 czyli "If I stay" to jej recenzja jest już na blogu. <Klik>.

Jeżeli chodzi o te książkę to uważam, że jest lepsza od części 1 .  Wszystko jest takie prostsze, w sensie czyta się to o wiele lepiej. Historia Adama i Mii jest naprawdę świetna. Troszkę przewidywalna książka, ale wybaczam to. Podoba mi się zdecydowanie styl pisania autorki. Pisze ona prostym językiem, a tekst z łatwością trafia do odbiorcy. Książka mnie nie poruszyła, nie powaliła na kolana, nie wycisnęła łez, ale była naprawdę dobra i podobała mi się. Podobało mi się też to w jaki sposób autorka poprowadziła wątki głównych bohaterów. Dla mnie tę część czytało się o wiele lepiej, była bardziej zrozumiała, mniej zagmatwana, a fabuła była naprawdę bardzo dobra. Podobało mi się w niej też to, że autorka przytoczyła teksty piosenek Adama. Serdecznie polecam.

O autorce pisałam już wcześniej więc tam was odsyłam, link na górze z postem "Zostań, jeśli kochasz".

FRAGMENT KSIĄŻKI:
(jeden z tekstów piosenek Adama)
"Igła i nici, ciało i krew,
złamane serce, błyszczący szew.
Szwów brylantowe iskrzenie
to gwiazdy nad moim więzieniem."

"Wstydzę się tego, jak ogromnie mu jestem wdzięczny. Latanie pierwszą klasą z członkami kapeli to żadna atrakcja. Zwykle tkwimy podłączeni do naszych wypasionych iPodów, ale wtedy przynajmniej nie jestem sam. Jeżeli lecę samotnie, nigdy nie wiem, kogo posadzą obok mnie."



Tytuł: "Wróć, jeśli pamiętasz"
Tytuł oryginalny: "Where she went"
Autor: Gayle Forman
Wydawca: Wydawnictwo NASZA KSIĘGARNIA
Numer wydania: I
Data premiery:  2015-01-14
Język wydania: polski
Język oryginału: angielski
Tłumaczenie: Hanna Pasierska
Rok wydania: 2015
Ilość stron: 288
Kategoria: Literatura młodzieżowa       
Ocena: 8/10


WYZWANIE KSIĄŻKOWE:
#18. KSIĄŻKA, KTÓRĄ MASZ, ALE NIGDY NIE PRZECZYTAŁEŚ.
Do jutra, pa ;**

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz