"Kto czyta książki, żyje podwójnie" Umberto Eco

sobota, 28 października 2017

"CHIRURG" TESS GERRITSEN RECENZJA

Hejka!
Dzisiaj mam dla was genialną książkę! Po prostu rewelacyjną, także serdecznie zapraszam do czytania!!

Tytuł: "Chirurg"
Autor: Tess Gerritsen
Wydawnictwo: Albatros
Kategoria: Thriller
Liczba stron: 384
Opis:
W Bostonie grasuje morderca biorący na cel samotne kobiety. Prasa nazwała go Chirurgiem, ponieważ zanim odbierze życie swoim ofiarom, z przerażającą precyzją usuwa im macice. Bez znieczulenia.
Podobna seria morderstw miała miejsce dwa lata wcześniej. Problem w tym, że sprawca został wtedy zastrzelony przez doktor Catherine Cordell, której jako jedynej udało się ujść z życiem. Teraz znów jest na celowniku mordercy... Jej sprzymierzeńcami są detektywi Thomas Moore i Jane Rizzoli. Ale nawet oni mogą nie ochronić doktor Cordell przed genialnym myśliwym ze skalpelem...   



"Ból łączy dwoje ludzie o wiele silniej niż miłość czy namiętność."

Tess Gerritsen jet mi zupełnie obcą pisarką, ponieważ nigdy wcześniej nie czytałam nic tej autorki. Jednak kiedy zobaczyłam te wszystkie wspaniałe opinie w internecie i przeczytałam opis to stwierdziłam, że nie mogę przejść obok tej książki obojętnie.

Przede wszystkim w tym thrillerze urzekło mnie to, że mamy tutaj ciągłą akcję, która cały czas rośnie i autorka zdecydowanie nie pozwala nam się nudzić. Jest to thriller medyczny, ale głównym wątkiem tej książki jest przede wszystkim seryjny morderca, który odurza kobiety, a następnie wycina im macice i je zabija. Natomiast ten wątek medyczny to wątek drugoplanowy. Mamy pewne zabiegi medyczne, ale one są napisane w sposób bardzo przystępny. Trochę się obawiałam sięgając po tę książkę tego, że będą tu zagadnienia medyczne, których nie będę rozumiała i będę musiała googlować co jest czym. Ale tak nie było, no wszelkiego rodzaju medyczne pojęcia były wyjaśniane w sposób zrozumiały dla każdego odbiorcy.

Podobała mi się również interakcja między bohaterami. Autorka świetnie połączyła świat medycyny i świat policji w taki sposób, że oni się nawzajem uzupełniali. To mi się na prawdę podobało. Ja się zakochałam w stylu pisania autorki, bo spodziewałam się trudnego języka medycznego, a ta kobieta nie dość, świetnie ugryzła temat to jeszcze niesamowicie potrafiła wciągnąć mnie w świat tej książki! Ja jestem zakochana w twórczości tej kobiety, bo wiem, że jeszcze niejednokrotnie mnie zaskoczy.

Okładka jest minimalistyczna, utrzymana w podstawowych kolorach, bieli, czerni i czerwieni, ale ma swój urok i jest piękna.
Jak dal mnie jest to jedna z lepszych jak nie najlepsza książka jaką czytałam w ostatnim czasie. Jestem zauroczona twórczością autorki i zachwycona tą książką. Polecam! Polecam! Polecam!

Miłego weekendu. Buźka ;*
PS. Z racji tego, że od czwartku zaczynam pracę na 2 zmiany to posty będą pojawiały się w różnych godzinach. 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz