"Kto czyta książki, żyje podwójnie" Umberto Eco

piątek, 22 września 2017

I AM GUILTY READER TAG , CZYLI MOJE CZYTELNICZE GRZESZKI TAG

Hejka!
Dzisiaj trochę luźniejszy tag, w którym o dziwo nie będę pokazywała, czy polecała książek, ale opowiem o moich grzeszkach związanych z czytaniem i czytelniczych przekrętach. Zapraszam !

1. Czy kiedykolwiek podarowałaś komuś książkę, którą ktoś podarował tobie? 

Nie. Ja należę do osób, które szanują prezenty i nie mogłabym podarować komuś, czy sprzedać książki, którą ja dostałam, ponieważ każda książka ma dla mnie wartość sentymentalną. Nawet jeżeli jakaś powieść mi się nie podoba to i tak pozostanie ze mną. 

2. Czy kiedykolwiek skłamałaś, że przeczytałaś jakąś książkę?

Tak! Ale powiedźcie. Komu się to nie zdarzyło? Mi się to zdarzyło wiele razy w szkole. Pani polonistka pyta się mnie: "Kasiu, przeczytałaś tę lekturę?" JA: "Ależ oczywiście proszę pani".

3. Czy kiedykolwiek pożyczyłaś książkę i nigdy jej nie oddałaś?

Niestety tak. Kiedyś moja przyjaciółka pożyczyła mi kilka książek i wszystkie jej oddałam oprócz jednej, którą mam do tej pory na półce, ale to dlatego, że jeszcze jej nie przeczytałam. Ale oddam, obiecuję!


4. Czy kiedykolwiek przeczytałaś serię książek ignorując kolejność?

O TAK!! Zazwyczaj staram się czytać książkowe serie zgodnie z kolejnością, ale zaczynając swoją karierę z czytaniem zaczęłam od ostatniego tomu. Teraz uwaga, bo będzie historia mojej kariery czytelniczej haha. Pewnego pięknego, letniego dnia przyszła do mnie moja przyjaciółka i przyniosła mi pewną książkę. Wiedziała, że nie przepadam za czytaniem książek, ale dała mi ją i powiedziała: "Musisz ją przeczytać! Ja siedziałam nad nią całą noc i się zakochałam, więc na pewno ty też się zakochasz". Mówię, no dobra, niech będzie. Zaczęłam ją czytać i przepadłam!! Przeczytałam ją w jedną noc i następnego dnia pobiegłam do biblioteki, założyłam swoją pierwszą w życiu kartę biblioteczną i wypożyczyłam pozostałe 2 części. Tak mówię o tej książce, a mianowicie jest to "Ja wam pokażę!" Katarzyny Grocholi. Także jak widać nie zawsze czytam serie tak jak trzeba, ale staram się, bo nie lubię zaczytać serii od końca.

5. Czy kiedykolwiek zaspojlerowałaś książkę? 

Moi znajomi i mój chłopak mają ze mną trochę przypałowe życie, bo ja bardzo lubię opowiadać o książkach moim znajomym. Powiem tak. Jak przeczytam jakąś książkę to spojleruje ją mojemu chłopakowi, ale on i tak nie przeczyta nigdy tych książek, więc na pewno mi wybaczył. Ale poza tym, że opowiadam o swoich książkach bliskim, to nie nie spojleruje nikomu książek wbrew ich woli.

6. Czy kiedykolwiek zrobiłaś ośle uszy w książce? 

NIE! NIE! NIE! Nie lubię zaginania rogów w książkach! Po prostu boli mnie serce jak takie coś widzę!!
 
7. Czy kiedykolwiek skłamałaś, że NIE posiadasz jakiejś książki? 

Nie. Ja pożyczam swoje książki, ale tylko zaufanym osobom, więc nie mam powodu do tego, aby kłamać w tej sprawie.

8. Czy kiedykolwiek skłamałaś, że NIE przeczytałaś danej książki? 

No pewnie!!
Pani polonistka: "Kasiu, przeczytałaś tę lekturę?"
Ja: "Ależ oczywiście proszę pani" (Eheeem! Jasne) 
Chyba każdy tak miał:) 

9. Czy kiedykolwiek pominęłaś rozdział albo fragment książki podczas jej czytania? 

Przyznam szczerze, że tak. Rzadko, ale czasami tak robię jeśli a) chce się dowiedzieć jak najszybciej co się stanie dalej, a akurat są jakieś nudne fragmenty w książce, które chce jak najszybciej przeskoczyć, ale jednak coś z nich wiedzieć, a b) kiedy są opisy przyrody, których w książkach nie znoszę.
  
10. Czy kiedykolwiek mówiłaś źle o książce, która Ci się podobała? 

Nie!! Dlaczego miałabym to robić? Ja jestem osobą, która chce zachęcać społeczeństwo do czytania i polecam znajomym i czasami też nieznajomym jakieś wspaniałe książki, więc takie kłamstwa są nie do przyjęcia!!


Dobra, wyznałam wam moje czytelnicze grzeszki i poznaliście też historię mojej "kariery czytelniczej", chociaż kariera to za duże słowo. Kogo no nominuję?

Nominuję:
Dziewczyny z kanału Bestselerki
Agnieszkę z kanału  Panna Sasna

Dziewczyny, jestem bardzo ciekawa waszych odpowiedzi na ten tag. Czekam na wasze odpowiedzi. Buźka!! ;*

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz