"Kto czyta książki, żyje podwójnie" Umberto Eco

czwartek, 6 lipca 2017

WYWIAD Z BOOK REWIEVS BY ANITA

Hejka!
Dzisiaj przychodzę do was z moim nowym projektem, czyli wywiadami z polskimi booktuberami. A pierwszy ogień rzuciłam Anitkę z kanału Book Rewievs by Anita. Kanał Anity

Czerwona szminka, "Trzej muszkieterowie", szaleńcze paplando, Harry Potter. Oto słowa charakteryzujące Anitę. Królowa polskiego booktuba, którą pokocha każdy kto tylko usłyszy jej szaleńcze recenzje, czy filmiki z przyjaciółką Ulą. Niesamowita, szalona, wygadana i oczytana osoba, której kanał rozpiernicza system i to totalnie! Oto Anita z kanału Book Reviews by Anita.

1. Dlaczego zdecydowałaś się nagrywać na Youtube?

Wszystko zaczęło się od Ani (obecnie z kanału Made by Ruda), która sześć lat temu zaproponowała mi dołączenie do ekipy Babskiego TV. Nigdy wcześniej nie nagrywałam filmików, ale chętnie podjęłam się tego wyzwania. To właśnie w Babskim stawiałam pierwsze kroki. Nagrywałam różne filmiki, w tym cykl Book Reviews. Niestety mój czas antenowy był dość ograniczony. O książkach paplałam jedynie w poniedziałki. Widzowie chcieli więcej książkowych filmików, no i tak, po trzech latach spędzonych w Babskim, narodził się kanał Book Reviews by Anita. Stąd też ta nazwa. Żeby widzowie Babskiego wiedzieli, o co chodzi. W końcu przez trzy lata oglądali Book Reviews. No dobra, nie miałam pomysłu na inną nazwę. 🙂

2. Jak myślisz, warto zaczynać od prowadzenia bloga?

Sama prowadziłam bloga. Sprawiało mi to ogromną frajdę. Uważam, że pisanie o książkach to naprawdę świetna sprawa. Problem w tym, że blog nie pomoże oswoić się z kamerą, pokonać stresu związanego z mówieniem. Osobiście nigdy nie miałam problemów związanych z paplaniem do kamery. Siadałam i paplałam. Są jednak osoby, którym trudno się przełamać. Blog w tym nie pomoże. Lepiej więc od razu wziąć się za vlogowanie.


3. Jak na twoje nagrywanie zareagowali bliscy? Wspierają cię, czy są przeciwni?


Kibicowali mi już od czasów Babskiego TV i kibicują nadal. Nikt nigdy nie robił mi z tego powodu problemów.

4. Czym kierujesz się podczas wybierania książek?

Ładną okładką. To smutne. Wiem. Nie powinno oceniać się książek po okładce. Liczy się treść. A jednak… Gdy trzymam w ręku piękne wydanie, po prostu muszę je mieć! Tak więc najczęściej wyglądają moje zakupy. Nie czytam opisów, dzięki czemu unikam spoilerów. Niektóre opisy zdradzają zbyt wiele. Po prostu patrzę na okładkę i wiem, czy chcę coś przeczytać czy nie. Bardzo często polegam też na rekomendacjach moich przyjaciół albo widzów. Czasem z pomocą przychodzi mi zagraniczny booktube.

5. Co książki zmieniły w twoim życiu? Czego cię nauczyły?


Dzięki książkom poznałam wiele wspaniałych osób. I to jest coś, za co kocham je najbardziej. A czy nauczyły mnie czegoś? Raczej nie. Nie będę zmyślać. Gloryfikować książek. Czytanie sprawia mi po prostu frajdę.

6. Jeżeli miałabyś napisać książkę to jaki byłby to typ literatury i jaką miałaby tematykę?
 

Młodzieżówka. Najlepiej fantastyka. Myślę, że to gatunek dla mnie. Na pewno coś lekkiego. Może podobnego do książek Ricka Riordana. Humor, zawrotna akcja, wyraziści bohaterowie to coś, co kocham najbardziej. I właśnie coś takiego chciałabym kiedyś stworzyć.

7. Czy znalazłaś takie książki, po których przeczytaniu postanowiłaś zmienić coś w swoim życiu?

Różne książki skłaniały mnie do różnych przemyśleń. Czasami motywowały do podejmowania różnych działań. Przepraszam za nadużywanie słowa „różny”. Ale żadna z nich nie zmieniła znacząco mojego życia.

8. Czym kierujesz się w życiu? Co jest twoim priorytetem?


Nie mam priorytetów. Żyję chwilą. Nigdy nie wiadomo, co przyniesie kolejny dzień.

9. Co cię motywuje?
 

Ludzie, którzy mnie otaczają. Są bardzo ważni w moim życiu. Motywują mnie również podróże. Po każdej wyprawie mam więcej energii do działania. A jeśli chodzi o prowadzenie kanału - moi widzowie. To dzięki nim zaczęłam wprowadzać zmiany. Tworzyć bardziej kreatywne filmiki. Tzn. nie ma ich zbyt dużo. Mam nadzieję, że z czasem będzie ich więcej.

10. Jakie masz porady dla przyszłych osób, które chcą nagrywać?


Być sobą. Nie zniechęcać się małą ilością subskrybentów czy odsłon. Niektórzy youtuberzy bardzo szybko stają się popularni. Inni pracują na sukces latami. Jeszcze inni nawet po kilku latach mają słabe odsłony. Zamiast się poddawać, warto przyjrzeć się swojemu kanałowi. Zadać sobie pytanie - co robię źle? I eksperymentować. Albo po prostu traktować to całe nagrywanie jako zabawę. Robić to z pasji, a nie dla subów. Wspominam o tym, ponieważ widzę, że wielu osobom zależy na popularności, subach, również na booktube, więc… Zaskakujcie widzów. Twórzcie pomysłowe filmiki. Bawcie się tym!

11. Jakie masz plany na przyszłość?


Marzy mi się przeprowadzka do Bostonu albo na Maltę. Będę do tego dążyć. Zadowolę się też każdym skrawkiem ziemi gdzieś w pobliżu morza/oceanu/jeziora. Brakuje mi tego. Mieszkam we Wrocławiu. Odra nie spełnia moich oczekiwań.


12. Co chciałabyś zmienić w swoim czytelnictwie, vlogowaniu?

Jeśli chodzi o vlogowanie, chcę pójść w troszkę innym kierunku. Niestety nie mogę zdradzić w jakim. To będzie niespodzianka. A jeśli chodzi o czytelnictwo - żadnych zmian nie przewiduję. W dalszym ciągu będę sięgać po książki przepełnione akcją i humorem.


13. Jak byś miała możliwość posiadania jakiejś supermocy to jaka supermoc by to była i dlaczego ?

Chciałabym być tak szybka jak Quicksilver, żeby szybciej ogarniać rzeczy, które muszę ogarnąć i mieć więcej czasu na przyjemności. A tak mi się przynajmniej wydaje. Nigdy się nad tym nie zastanawiałam. Chociaż fajnie byłoby też umieć korzystać z magii. Problemem jest różdżka. Na pewno szybko bym ją zgubiła, bądź połamała. Jeśli mogłabym czarować bez użycia różdżki to byłoby to. Dlaczego? Nie wiem. Zawsze mi się to podobało.
 

14. Jaką jest Anita? (w 3 słowach)

Szczera, pomocna, skromna, marudna. Wyszły cztery słowa, wybacz. Prosiłam o pomoc koleżankę. To jej słowa. Dorzuciła do tego jeszcze spontaniczna. I rzeczywiście coś w tym jest. 



Poprosiłam Anitę, aby to ona wybrała osobę, która jako następna będzie (być może) gościć na moim blogu. Kto to będzie ? Kto to będzie? Odpowiedź już za miesiąc!
Buziaki ;*

2 komentarze:

  1. Bardzo lubię Anitę. Mega pozytywna osoba! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też uwielbiam Anitę, dlatego w pierwszej kolejności poprosiłam właśnie ją o wywiad ;)

      Usuń