"Kto czyta książki, żyje podwójnie" Umberto Eco

czwartek, 4 maja 2017

WYWIAD Z MARYSIĄ KRASOWSKĄ

Hejka!
Jakiś czas temu nawiązałam współpracę z Marysią i dzisiaj zapraszam was na wywiad z Marysią. Mam nadzieję, że taki odmienny post wam się spodoba. Zapraszam!!

MARYSIA KRASOWSKA (19 lat)

Marysia jest przede wszystkim pisarką, ponieważ na swoim koncie ma książkę "Wyspa X".  Oprócz tego prowadzi aż 3 kanały na youtube. Pierwszy z nich to "Zwariowani", w którym Marysia dzieli się swoimi taneczno-akrobatycznymi zdolnościami. Kolejny kanał to "Świat oczami nastolatki". Wszystko zaczęło się od wymiany, w której Marysia brała udział. Wyjechała do Teksasu, a cała historia z youtubem zaczęła się od bloga, na którym opisywała swój pobyt. No i najbardziej interesujący nas kanał, ze względu na tematykę, czyli "Książki rządzą". Kanał przede wszystkim o książkach.


1. Mimo tak młodego wieku masz na swoim koncie książkę „Wyspa X”. Jak wpadłaś na pomysł co do fabuły książki ?
Wiedziałam, że akcja musi się dziać na wyspie, bo kocham tropiki! Zawsze też chciałam mieć supermoce, stąd magiczne zdolności bohaterów 🙂 Dalej próbowałam połączyć to wszystko w całość.

 2. A zdradzisz nam skąd wziął się tytuł powieści?
Nie miałam pojęcia, jaki tytuł nadać książce, jedyne co wiedziałam, to że to będzie jakaś tam wyspa. Nie wiedziałam tylko, jak ją nazwę, więc wstawiłam X, a potem tak już zostało, jak symbol niezliczonej ilości zagadek w tej opowieści.

3. Komu zawdzięczasz to, że udało ci się napisać i wydać książkę? 
Bardzo pomogli mi rodzice, bez nich wydanie książki by się nie udało. Podczas wydawania byłam w USA, więc to oni tutaj na miejscu wszystko załatwiali. Jednak największą część sukcesu zawdzięczam ciężkiej pracy i udowadnianiu wszystkim naokoło, że nie ma rzeczy niemożliwych.

4. Opisz w dwóch słowach „Wyspę X”.
Magiczna i tajemnicza.


5. Oprócz tego, że napisałaś jedną książkę, planujesz wydanie kolejnej. Zdradzisz nam o czym będzie ta książka?
Moja najnowsza książka opowiadać będzie o czternastolatku, który widzi duchy i wpakuje się w poważne kłopoty w ich niematerialnym świecie. Będzie się działo!



6. Prowadzisz również 3 kanały na youtube, w tym jeden książkowy. Jakie miałabyś rady dla tych osób, które chciałyby zacząć nagrywać filmiki?
Myślę, że przede wszystkim trzeba znaleźć coś, w czym jest się dobrym i co się kocha, a potem zastanowić się, jak ten temat fajnie przedstawić w filmikach. Osoby z ciekawymi zainteresowaniami najlepiej się ogląda.

7. Gdybyś miała możliwość posiadania jakiejś supermocy to jaka supermoc by to była?
Chciałabym mieć moc telekinezy, tak jak główna bohaterka "Wyspy X". Nie bez powodu obdarzyłam ją właśnie takim talentem. Muszę przyznać, że jesteśmy do siebie bardzo podobne pod wieloma względami.

8. Byłaś w Ameryce na wymianie. Która szkoła bardziej przypadła ci go gustu? 
Amerykańska szkoła jest cudowna! Codziennie szłam na lekcje z radością, głodna wiedzy! Nauczyciele podchodzili do uczniów jak do przyjaciół, chcieli nauczyć ich czegoś ciekawego, zarazić ich pasją zdobywania wiedzy. W Polsce za to nienawidziłam szkoły, nie było dla mnie nic gorszego. Szkoła u nas strasznie zabija kreatywność, a ja jestem kreatywną duszą, więc źle się czułam musząc wkuwać miliony nieinteresujących mnie rzeczy, które nigdy później mi się nie przydały.

9. Czy napisanie książki i prowadzenie kanałów zmieniło cię? 
Na pewno bardzo mi pomogło w życiu, zwłaszcza kręcenie filmów wiele mi dało. Nauczyłam się nie przejmować hejtami, wierzyć w siebie, rozwinęłam się też pod względem akrobatyki i tańca, ponieważ chciałam jak najlepiej pokazywać ćwiczenia w filmikach. Poza tym po nakręceniu jakichś 500 filmów o wiele płynniej się wypowiadam, a to bardzo przydatna umiejętność 🙂

10. Jaka jest Marysia Krasowska?
Zawsze uśmiechnięta i pozytywnie nastawiona do życia🙂

Marysi bardzo dziękuję, za poświęcony czas. Myślę, że po maturze znajdę czas i w końcu przeczytam jej książkę. Marysia jest dla mnie ogromną inspiracją, ponieważ jest w podobnym wieku do mojego, a ona ma już takie osiągnięcia. Od zawsze marzyłam o założeniu kanału na Youtubie, ale zawsze brakuje mi odwagi i motywacji. A o napisaniu swojej własnej książki to nawet nie mówię. W każdym razie, na dzisiaj to tyle. Do zobaczenia w kolejnym poście. Buziaki ;*

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz