"Kto czyta książki, żyje podwójnie" Umberto Eco

wtorek, 28 czerwca 2016

WARM UP CZERWIEC

Hejka hej. Pamiętacie moje ambitne plany na czerwiec? Tam pisałam, że chce przeczytać 6 książek, a oprócz tego jeszcze kilka? Ja pamiętam. I nie udało mi się tego wypełnić. Czerwiec był dla mnie trudnym miesiącem. Musiałam poprawiać ostatnie oceny i nie miałam czasu czytać. Ale mimo tego udało mi się przeczytać 4 książki. Nie jestem zadowolona z tego wyniku, jestem wręcz zawiedziona taką ilością przeczytanych książek, ale lepsze to niż nic. Oto książki, które przeczytałam w czerwcu:


Tytuł: "Więcej krwi"
Autor: Jo Nesbo
Wydawnictwo: Dolnośląskie
Liczba stron: 215
Kategoria: Kryminał
Ocena:
Opis: 
Jon ucieka przed zemstą Rybaka, najważniejszego gangstera w Oslo, którego zdradził. Kieruje się na daleką północ Norwegii i ukrywa się w leśnej czatowni, gdzie pomaga mu tylko Lea, samotna matka i jej syn, Knut. Słońce północy, które nigdy nie zachodzi, powoli doprowadza mężczyznę do obłędu, a ludzie Rybaka są coraz bliżej...





Tytuł: "Kwiat pustyni"
Autor: Waris Dirie
Wydawnictwo: Świat książki
Liczba stron: 254
Kategoria: literatura faktu
Ocena: 10/10
Opis:
Waris urodziła się w Somalii, w plemieniu pustynnych wędrowców, wychowała się pośród kóz, bydła i wielbłądów.
W wieku 13 lat dziewczęta z tego plemienia są poddawane rytuałowi obrzezania i wydawane za mąż. Jednak bohaterka książki została poddana obrzezaniu w wieku około 5 lat, a miała być wydana za mąż dopiero w wieku 13 lat
Te dwa wydarzenia zaważyły na całym przyszłym życiu Waris. 





Tytuł: "Sekretne życie CeeCee Wilkes"
Autor: Diane Chamberlain
Wydawnictwo: Prószyński i S-ka
Liczba stron: 540
Kategoria: Literatura współczesna
Ocena: 9/10
Opis: 
Jeśli wyzna prawdę, na zawsze straci córkę. Jeśli prawdę zatai, nigdy nie odzyska siebie. W 1977 roku zaginęła ciężarna Genevieve Russell. Dwadzieścia lat później policja odnajduje jej szczątki, a Timothy Gleason zostaje oskarżony o zabójstwo. Dziecko jednak zniknęło bez śladu. CeeCee Wilkes wie, w jakich okolicznościach umarła Genevieve Russell – widziała wszystko na własne oczy. I wie, co się stało z jej dzieckiem. Teraz Timothy’emu Gleasonowi grozi kara śmierci, a ona stoi w obliczu wyboru. Powiedzieć prawdę i zniszczyć swoją rodzinę. Albo pozwolić niewinnemu człowiekowi umrzeć, by chronić życie zbudowane na kłamstwie. Obwołana „nadzwyczajnie utalentowaną pisarką” przez „Literary Times”, autorka światowych bestsellerów Diane Chamberlain przedstawia pełną wzruszeń, pasjonującą opowieść, w której analizuje konsekwencje matczynej desperacji, zbyt daleko posuniętej miłości i decyzji, która zaciera granicę między dobrem a złem.

Tytuł: "O krok za daleko"
Autor: Christian Plowman
Wydawnictwo:  Muza
Liczba stron: 315
Kategoria: Thriller
Ocena: 
Opis:
Począwszy od wstąpienia w szeregi Metropolitan Police, Chris Plowman marzył o byciu tajnym agentem. Wytrwale piął się po szczeblach kariery, aż ostatecznie dołączył do grona najbardziej elitarnych oficerów policji. Gdy osiągnął to, o czym marzył od zawsze, jego życie niemal natychmiast zamieniło się w koszmar.
Aby rozpracować najpotężniejsze gangi, Plowman kupował i sprzedawał narkotyki, był bity, poniżany, więziony, aż wreszcie aresztowany przez policjantów, którzy nie wiedzieli, że jest jednym z nich. Wszystko to, by wejść coraz głębiej w struktury zorganizowanej przestępczości. Żonglując nieustannie kilkunastoma różnymi tożsamościami, doszedł do momentu, w którym sam już nie wiedział, kim tak naprawdę jest. Za pełne oddanie swojej pracy zapłacił niezwykle wysoką cenę – był w fatalnym stanie, znalazł się o krok od samobójstwa. Wtedy postanowił odejść ze służby. 


Nie jestem dumna ze swojego wyniku, ale mam nadzieję, że będzie lepiej.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz