"Kto czyta książki, żyje podwójnie" Umberto Eco

sobota, 7 maja 2016

LIBRARY LOVERS BOOK TAG

Hejka. Właśnie przeglądałam inne blogi i zobaczyłam tag idealnie pasujący do mnie. Jak tylko go ujrzałam po raz pierwszy od razu zaczęłam go robić na blogu i bum, mamy kolejny post. Jest to tag biblioteczny, w którym odpowiem na kilka pytań dotyczących moich przygód z biblioteką. Od jakichś 5 lat korzystam z bibliotek, a od ok 2 robię to nałogowo. Pytania tłumaczyłam sama więc mogą one nie być słowo w słowo takie same jak oryginał, ale ważne żeby sens był taki sam. No to co? Zaczynamy !?

1. Jak często odwiedzasz biblioteki?
Ja jestem typową bibliotekomaniaczką i w bibliotekach jestem praktycznie codziennie, Najczęściej wypożyczam tam książki dla siebie, ale często też pomagam innym coś wybrać, czy po prostu idę sobie tylko pooglądać nowości.

2. Czy jesteś typem człowieka który wypożycza więcej książek niż możesz przeczytać czy wypożyczasz dokładnie tyle ile wiesz że jesteś w stanie ?
Widząc po częstotliwości i ilości moich zdobyczy bibliotecznych można wywnioskować, że zdedydowanie więcej wypożyczam niż czytam. Na dowód tego powiem wam w tajemnicy, że obecnie na mojej półce jest ok 30 książek z biblioteki przy czym w miesiącu czytam 4/5. Pozostawmy to bez komentarza.

3. Kiedy wyrobiłaś sobie swoją pierwszą kartę biblioteczną?
W podstawówce miałam już kartę w bibliotece szkolnej, ale pani bibliotekarka sama nam je zakładała, bez naszej wiedz. Natomiast pierwszą moją taka "poważna" kartą biblioteczną założyłam w gimnazjum w bibliotece miejskiej, a na początku liceum miałam już karty do wszystkich bibliotek w okolicy.

4. Czy będąc w bibliotece oglądasz książki z różnych gatunków, czy raczej skupiasz się na jednym gatunku?
Ja oglądam i wypożyczam wszystkie książki jakie tylko biblioteka ma w swojej kolekcji, jednak najczęściej sięgam po kryminały, bo je uwielbiam, a najrzadziej po science fiction i fantasy.

5. Czy będąc w bibliotece wypożyczasz tylko książki, czy może sięgasz jeszcze po płyty dvd, audiobooki itd?
Audiobooków nigdy nie wypożyczałam, ale zdarzyło mi się wypożyczyć kilka płyt dvd.

6. Po jakie książki sięgasz częściej ? (Young adult, middle grade, adult, nonfiction)
Jeżeli chodzi o te gatunki to nie czytam książek z jakiegoś wieku. Czytam takie książki, które mi się podobają, przynajmniej fabuła, a nie przeznaczone dla wieku. Nie zwracam na to uwagi przy wyborze. 

7. Z jakiego działu z Twojej biblioteki najczęściej wypożyczasz książki?

Jak już wcześniej wspomniałam, najczęściej sięgam po kryminały, ale także po romanse i obyczajówki, czy nawet horrory. Jednak przeważają u mnie kryminały!


Do wykonania tego tagu nominuję wszystkich, którzy lubią szperać po bibliotecznych półkach tak jak ja ;)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz