"Kto czyta książki, żyje podwójnie" Umberto Eco

wtorek, 10 maja 2016

"MONUMENT 14. ODCIĘCI OD ŚWIATA" EMMY LAYBOURNE- recenzja

Pierwsza książka w maju już przeczytana! Dzisiaj kolejny raz mam do czynienia z książką z gatunku, którego nie lubię i po który rzadko sięgam. Mówię tu o science fiction.

Tytuł: "Monument 14. Odcięci od świata"
Autor: Emmy Laybourne
Wydawnictwo: Rebis
Liczba stron: 340
Ocena: 10/10
Opis:  
Potężne tsunami pustoszy wybrzeże Stanów Zjednoczonych. Nad krajem przetaczają się straszliwe burze, a ze zniszczonego ośrodka wojskowego wydostaje się tajemnicza broń chemiczna. Sześcioro licealistów, dwójka gimnazjalistów i szóstka mniejszych dzieci po wypadku w drodze do szkoły chroni się w supermarkecie. Wielki sklep szybko staje się jednak zarówno ich schronieniem, jak i więzieniem. Grupka zdanych na siebie, przerażonych, odciętych od świata dzieciaków zaczyna tworzyć małą społeczność: organizują sobie życie, dzielą obowiązki, starsi opiekują się młodszymi, ale też ujawniają się szkolne sympatie, antypatie i skrywane dotąd uczucia, wyłaniają się naturalni przywódcy i ci, którzy chcą skorzystać z sytuacji i trochę się zabawić... Świetnie przedstawieni młodzi bohaterowie, ze swym charakterystycznym językiem, buzującymi emocjami i odmiennymi osobowościami, wymagające i realistyczne sytuacje oraz dynamiczna akcja sprawią, że czytelnicy nie będą mogli oderwać się od lektury. 

Nie lubię science fiction, ale te książki są genialne! Czytając tę książkę w ogóle nie odczuwałam, że akcja dzieje się w 2024r. Większość opisanych tutaj sceny wydawały mi się realistyczne. Narratorem jest tutaj Dean, narracja pierwszoosobowa, a całość świetnie się komponuje. Akcja naprawdę mocno wciąga, a od książki nie można się oderwać. Rewelacja! Język jakim jest pisana ta książka jest fenomenalny i jest ogromnym plusem książki, Akcja goni na łeb na szyję. Jest tutaj trochę fantastycznych wątków, ale nie przeszkadzały mi one w odebraniu fabuły. Jest to trylogia. Ja już jestem w trakcie czytania 2 tomu. Musicie przeczytać te książki!!! Polecam, polecam, polecam !!

WYZWANIE KSIĄŻKOWE:
Przeczytam tyle ile mam wzrostu: 1,8cm
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz