"Kto czyta książki, żyje podwójnie" Umberto Eco

sobota, 21 listopada 2015

DAVID LEVITHAN "KAŻDEGO DNIA"- recenzja 

Dzisiaj kilka słów o pierwszej części duologii Davida Levithana. Książkę mam z biblioteki i właśnie skończyłam ją czytać. Jeżeli jesteście ciekawi co o niej myślę to zapraszam do recenzji.  

Każdego dnia w innym ciele i w innym życiu. Każdego dnia zakochany w tej samej dziewczynie. 



Tytuł: "Każdego dnia" 
Autor: David Levithan  
Wydawnictwo: Dolnośląskie
Liczba stron: 256 
Ocena: 9/10

Opis:
Każdego dnia szesnastoletni A budzi się - bez ostrzeżenia - w innym ciele i w innym miejscu. A pogodził się ze swoim wyjątkowym losem, ustalił nawet zasady, których stara się przestrzegać. Nie angażować się. Nie rzucać się w oczy. Nie mieszać w cudzym życiu. Aż do pewnego poranka, kiedy A budzi się w ciele Justina i poznaje jego dziewczynę, Rhiannon. Od tej chwili przestają obowiązywać wszelkie reguły, bowiem A wreszcie znalazł kogoś, z kim pragnie być – każdego dnia, bez wyjątku. 


Jednego się dotąd nauczyłem: każdy człowiek chce, żeby wszystko grało. Nie marzymy o niczym fantastycznym cudownym, ani wyjątkowym. Z radością godzimy się na to, że wszystko gra, bo tyle nam w zupełności wystarcza.
 Pewien byt, bo nie można nazwać go ani kobietą, ani mężczyzną codziennie jest kimś innym. Jednego dnia jest kobietą, innego mężczyzną. Pewnego dni znajduje się w ciele Justina i poznaje dziewczynę, która już na zawsze zostanie w jego serduszku (można tak powiedzieć). Jest to Rhiannon.

Czy przez to, kim jestem, różnię się od innych ludzi? Owszem, morderstwo uszłoby mi na sucho, jednak przecież w każdym człowieku tkwi zło. Chodzi o to, że dokonujemy wyboru. Każdego dnia decydujemy, że nikogo nie skrzywdzimy. Nie jestem inny pod tym względem.

Jeju ta książka tak bardzo mi się podobała.  Była lekka, ale czytając ja miałam wrażenie, że mi się dłuży. Bardzo przyjemna, niesamowicie ciekawa. Każdy dzień to inna historia i to bardzo cenię w tej książce. Autor wykazał się tutaj ogromną kreatywnością i pomysłowością.

Zmuszanie złej osoby, by zachowywała się dobrze, to wyczerpujące zadanie. Nietrudno zrozumieć, dlaczego o wiele łatwiej jej zachowywać się źle.
Tak książka jest czymś niesamowitym i niepowtarzalnym. Nigdy wcześniej nie spotkałam się z taką książką. Jestem bardzo pozytywnie zaskoczona i uważam, że jest niesamowita. Świetne opisy, każdy dzień jest niepowtarzalny i niesamowicie zaskakujący. Serdecznie wam polecam tę książkę, ponieważ jest niesamowicie wciągająca, bardzo dobrze napisana, ma bardzo dobrą treść, genialnie napisana i dodatkowo jest krótka. Mi osobiście bardzo przypadła do gustu. Może dlatego, że nigdy nie czytałam niczego podobnego i dlatego ta książka tak bardzo mi się spodobała. Serdecznie polecam! Z przyjemnością sięgnę po kolejny tom, czyli "Pewnego dnia".

Wiem, że tak nigdy nie będzie. Ta świadomość jest jak błysk światła, który utrudnia mi widzenie.
 DAVID LEVITHAN

 

Autor kilkunastu powieści dla młodzieży oraz zdobywcą wielu nagród. Chętnie pisze w duetach, poza Johnem Greenem współtworzył książki m.in. z Rachel Cohn.
Do najbardziej znanych jego powieści należą: Boy Meets Boy, Nick and Norah’s Infinite Playlist, Every Day. Jest również dyrektorem wydawniczym w Scholastic i założycielem wydawnictwa Push.
Mieszka w New Jersey.

Napisał między innymi:
"Każdego dnia"
"Pewnego dnia"
"Will Grayson, Will Grayson" 





WYZWANIE KSIĄŻKOWE 
Ksiązka, którą zacząłeś, ale nigdy nie skończyłeś. 

Miłego i zaczytanego weekendu ;*

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz