"Kto czyta książki, żyje podwójnie" Umberto Eco

sobota, 29 sierpnia 2015

,,I niech los zawsze wam sprzyja."



TYTUŁ: "Igrzyska śmierci"
AUTOR: Suzanne Collins 
WYDAWNICTWO: Media Rodzina
LICZBA STRON: 350
TOM:
KATEGORIA: Science-fiction młodzieżowe

OCENA: 10/10 

★★★★★★★★★★ (10/10)

OPIS:
"Igrzyska śmierci", pierwszy tom bestsellerowej trylogii Suzanne Collins, trafia do kin! To opowieść o świecie Panem rządzonym przez okrutne władze, w którym co roku dwójka nastolatków z każdego z dwunastu dystryktów wyrusza na Głodowe Igrzyska, by stoczyć walkę na śmierć i życie.
Bohaterką, a jednocześnie narratorką książki jest szesnastoletnia Katniss Everdeen, która mieszka z matką i młodszą siostrą w jednym z najbiedniejszych dystryktów nowego państwa. Katniss po śmierci ojca jest głową rodziny – musi troszczyć się, by zapewnić byt młodszej siostrze i chorej matce, a już to zasługuje na miano prawdziwej walki o przetrwanie...
Trylogia Suzanne Collins to prawdziwy bestseller: wszystkie trzy tomy utrzymywały się w czołówce listy bestsellerów magazynu „The New York Times” przez wiele tygodni! 


,,Masz w sobie tyle uroku co zdechła dżdżownica."


 Powiem szczerze, że głupio czułam się z myślą, że jestem chyba ostatnią osobą na świecie, która czyta Igrzyska śmierci. Z jednej strony bardzo chciałam przeczytać tę książkę, ponieważ polecało ją chyba z milion osób, a z drugiej strony to nie do końca mój klimat. Ale jak już sięgnęłam po tę książkę to przepadałam! Jest ona tak rewelacyjna, że aż brakuje mi słów! Wstyd mi, że zabrałam się za nią tak późno. Historia jest świetna, genialnie napisana, ma w sobie tyle skrajnych emocji. Czytając tę książkę, dobrze się bawiłam, miałam momenty załamania nerwowego i jeszcze byłam mega rozczulona. Całość tworzy piękną kompozycje. Jest to powieść tak cudowna, że nie da się jej nie kochać. Polecam ją wszystkim, nie tylko osobom, które kochają ten gatunek, ale też tym które nie są do końca przekonane co do science-fiction, czy całkowicie nie znają tego gatunku. Ja jestem najlepszym dowodem na to, że warto przeczytać tę książkę, nie znając gatunku. No i oczywiście w książce pojawia się wątek miłosny.

,,-Już jestem twój. Co ze mną zrobisz? 

-Ukryję cię tam, gdzie nie spotka cię nic złego."
Głównymi bohaterami, a zarazem uczestnikami Głodowych Igrzysk są Katniss i Peeta, którzy są rewelacyjni. Osoby bardzo młode, na pozór jeszcze dzieci muszą przetrwać, pokonać 23 osoby, stanąć do walki z różnymi przeciwnościami i rywalizować ze sobą nawzajem. Muszą sami zdobyć pożywienie, broń i zaopatrzeć się w wodę. Podziwiam ich za odwagę i przede wszystkim spryt. Są to bohaterowie bezkonkurencyjni.

,,Niektóre drogi trzeba pokonywać samotnie."

Katniss- dziewczyna, która igra z ogniem, żywicielka rodziny, niezwykle odważna, bystra i sprytna. Z początku niepewna siebie, zagubiona. Później? Dziewczyna z pazurem.

Całość oceniam 10/10, ale ta książka zdecydowanie zasługuje na więcej.



SUZANNE COLLINS


Swoją pisarską karierę rozpoczęła w 1991 roku jako twórczyni telewizyjnych programów dla dzieci.
Zanim stworzyła bestsellerową powieść "Igrzyska śmierci" będącą pierwszą częścią trylogii o mieszkańcach futurystycznego państwa Panem, napisała kilka bajek i opowiadań, a w końcu zasłynęła pięcioczęściowym cyklem kronik o podziemnym świecie i Gregorze - chłopcu, który odkrywa nieznane nikomu obszary.
I ta seria, i "Igrzyska śmierci" przez wiele tygodni utrzymywała się na liście bestsellerów "The New York Times", zyskując fantastyczne recenzje zarówno krytyków, jak i czytelników.
Suzanne Collins mieszka w Connecticut z rodziną i trzema dzikimi kotami. W maju 2010 roku magazyn TIME zaliczył ją do setki najbardziej wpływowych ludzi świata.

"Igrzyska śmierci"  "W pierścieniu ognia"  "Kosogłos" 
 WYZWANIE KSIĄŻKOWE:
Imię głównego bohatera zaczyna się na tę samą literę co twoje.



Na koniec jeszcze cytat:

,,W pewnym momencie trzeba przestać uciekać, odwrócić się i stawić czoło tym, którzy pragną twojej śmierci."



2 komentarze:

  1. Wow pierwsza część i od razu 10/10!!
    Nie wiem w takim razie, co jest ze mną nie tak, że książka stoi już na mojej półce, a ja jej nie przeczytałam :D
    dobraksiazka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już się boję co będzie w kolejnych częściach. Zabraknie mi skali haha;) Kochana, musisz ją jak najszybciej przeczytać, bo jest świetna! Polecam, polecam, polecam ! ;)

      Usuń